اخباراردبیلایران

معاون وزیر علوم در اردبیل: زبان آذری در سیستم آموزش عالی تدریس می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: رشته زبان و ادبیات آذری به عنوان یک رشته جدید تحصیلی در سیستم آموزش عالی کشور وارد شده و در دانشگاه‌های منطقه ۳ جذب دانشجو می‌کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، مجتبی شریعتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: منطقه 3 آموزش عالی کشور شامل استان‌های اردبیل، زنجان، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است که با توجه به اهمیت وزارت علوم و با توجه به ویژگی‌های بومی و محلی یک منطقه از امسال رشته زبان و ادبیات آذری به عنوان یک رشته جدید وارد سیستم آموزش عالی کشور شده و در دانشگاه‌های منطقه 3 کشور جذب دانشجو می‌کند.

وی بیان کرد: جذب دانشجو در رشته‌های زبان و ادبیات آذری از مهرماه امسال شروع می‌شود و جذب دانشجو در این رشته به آمادگی دانشگاه‌های منطقه 3 بستگی دارد که امیدواریم در سال 95 با یک فرهنگ‌سازی مناسب دانشجویان از این موضوع استقبال داشته و در رشته زبان و ادبیات آذری تحصیل کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: طرح آمایش آموزش عالی به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است و یکی از بندهای این طرح ایجاد نظام جامع سنجش پذیرش دانشجو است که این موضوع یکی از بندهای مصوب این طرح بوده که با تصویب آن از سال آینده پذیرش دانشجو در مقطع دکتری به صورت یکپارچه انجام می‌‌شود.

شریعتی تصریح کرد: جذب دانشجو در مقطع دکتری به صورت یکپارچه روند تسهیل در تحصیل دانشجویان مقطع دکتری را فراهم می‌کند و مقدمات برگزاری آزمون دکتری در سال 95 انجام شده و این آزمون در اسفندماه برگزار خواهد شد که اطلاعات دقیق آن از طریق رسانه‌ها و سایت آموزش سنجش به اطلاع عموم دانشجویان می‌رسد.

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال برنامه‌های مختلفی برای افزایش توان علمی دانشجویان دارد که امیدواریم با پیش‌بینی‌های انجام شده دانشگاه‌های کشور در ارتقای علم و تولید دانش فنی و نیز حوزه دانش بنیان عملکرد بسیار مناسبی داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا