آذربایجاناخبارعمومی

برگزاری همایش شبیه سازی سناتورهای آمریکایی در باکو

سفارت آمریکا در جمهوری آذربایجان با میزبانی از دو عضو هیئت مدیره انجمن فارغ التحصیلان آمریكا به نام های «سامیره قاسم آوا» برنامه نویس و فارغ التحصیل رشته (YLP’13) همچنین «المیر مختاراف» فارغ التحصیل رشته برنامه نویسی (FLEX’15) مسئولیت اجرای همایش شبیه سازی سنای آمریکا را برعهده گرفته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ینی مساوات،در این کنفرانس 50 نفر به عنوان نمایندگان 50 ایالت آمریکا شامل 27 جمهوری خواه، 22 دموکرات و یک نفر مستقل انتخاب شده اند.
به گفته سفیر آمریکا در باکو، سازمان دهندگان همایش «کره شمالی: تهدید هسته ای» برای هر یک از شرکت کنندگان یک سناتور آمریکایی انتخاب کرده و قرار است این سناتورها ظرف سه روز جهت ارائه گزارش در مراسم حضور داشته باسند. انها همچنین با تصویب قوانین کمیته در بحث های حزبی مشارکت کرده و نمایندگی مردم را در ایالت های خود برعهده خواهند داشت. در پایان این همایش انتظار می رود سناتورها لایحه ای را برای حل و فصل مسائل و مشکلات ارائه کنند. شرکت کنندگان متشکل از دانشجویان دوره کارشناسی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پزشکی و برخی از دانش آموزان مقاطع مختلف دبیرستان بوده که در این همایش حضور دارند. محدوده سنی شرکت کنندگان 13 تا 48 سال است.
هدف اصلی این همایش درک و احساس میزان مسئولیت یک سناتور و آشنایی با روند مصوبات قانونی در کشور آمریکا عنوان شده است.
لازم به ذکر است که مدل شبیه سازی شده سنای ایالات متحده (MUSS) یک پلت فرم برای شبیه سازی روند قانونی مجلس سنا در آمریکا و برنامه ای برای بهبود درک شرکت کنندگان از روند قانونی دولت ایالات متحده و ارتقاء مشارکت سیاسی آنان به شمار می رود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا