آذربایجاناخباراردبیلایران

بیانیه مردم متدین و شهید پرور اردبیل در محکومیت سفر بنیامین نتانیاهو به جمهوری آذربایجان

مردم متدین و شهید پرور اردبیل  از دولت الهام علی اف خواستند، از هر راه ممکن، سفر آتی بنیامین نتایاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به باکو لغو کند
به گزارش مکز فرهنگی قفقاز، مردم متدین و شهید پرور اردبیل در تجمع اعتراض آمیز خود  در خصوص سفر نخست وزیر مناطق اشغالی فلسطین به جمهوری آذربایجان که پس از اقامه نمازجمعه این هفته استان در مقابل مصلی اردبیل داشتند  با صدور بیانیه ای با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین ، لبنان و سوریه و  به خاک و خون کشیدن هزاران کودک، زن و افراد غیر نظامی در برابر دیدگان جهانیان و دست داشتن مستقیم  نتانیاهو ، نخست وزیر این رژیم در تمامی جنایات انجام شده، از دولت الهام علی اف خواستند سفر چنین فردی را به باکو لغو کند.
در ادامه این بیانیه همچنین آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
لَتَجِدَنَّ اَشَدَّ النّاسِ عَداوَهً لِلَّذین آمَنوا الیَهودُ و الَّذینَ اَشرَکوا… به طور مسلم ، دشمن ترین مردم نسبت به مومنان را ، یهود و مشرکان خواهی یافت…(سوره مبارکه مائده – ۸۲)
حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رابطه با رژیم صهیونیستی را حرام و مخالفت با اسلام عنواننموده و ولی امر مسلمین جهاناعلام کرده؛۲۵ سال دیگر، به توفیق و فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت.ما مردم مسلمان و متدین استان اردبیل از حکومت جمهوری آذربایجان می خواهیم تا سفر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر منحوس رژیم صهیونیستی را به این کشور لغو نماید.
رژیم اشغالگرقدس با تصاحب ۳۰درصد از نفت جمهوری آذربایجان و ایجاد شرایط نامطلوب اجتماعی در این كشور ، نه تنها از منافع آن در سطوح بین المللی حمایت نمی کند، بلكه در مذاكرات مربوط به تمامیت ارضی این کشور در سازمان ملل،بر علیه آن رای می دهد. سفر رئیس چنین رژیم استکباری نه تنها در دنیای اسلام بلكه در روابط این كشور با همسایگان خود نیز مشكلات جدی به وجود خواهد آورد.
در حالی که برپایی شعائر دینی و اسلامی و همچنین جریان تنفر مردم مسلمان جمهوری آذربایجان از رژیم جنایتكار صهیونیستی به اوج خود رسیده است و مردم این کشور علی رغم محدودیتهای صورت گرفته ، مراسم ماه محرم را با شکوه فراوان برگزار کردند و بالغ بر17 هزار زائر در راهپیمائی اربعین حسینی (ع) شرکت کردند، اقدام نسنجیده دعوت از نخست وزیر جنایتكار رژیم صهیونیستی به این کشور، دهن کجی و تجاوز به حقوق و خواست ملت این کشور می باشد.
فلذا ما مردم مسلمان و متدین اردبیل اعلام می‌داریم:
۱- با توجه به چهره منفور و ضدبشری نخست وزیر رژیم غاصب صهیونیستی و قاتل مردم مسلمان و مظلوم فلسطین، از حکام جمهوری آذربایجان درخواست می‌كنیم تا سفر وی را به این کشور لغو نموده و بیش از این مردم مسلمان خود را آزرده خاطر نكنند.
۲- علیرغم سیاست های دوستانه و حمایت بی شائبه جمهوری اسلامی ایران از جمهوری آذربایجان،سیاست های همراهی با دشمن قسم خورده مسلمانان و اجازه سفر نخست وزیر رژیم کودک کش به این کشور داده می شود. ما ضمن حمایت از ملت مسلمان،مظلوم و ستم كشیده آذربایجان، خشم و انزجار خودمان را از سیاست‌های اسلام ستیز این کشور اعلام داشته و حبس روحانیون ، دینداران و سیاست مبارزه با شعائر اسلامی را محکوم کرده و خواستار تجدید نظر در این رابطه می باشیم.
3-رژیم صهیونیستیبدلیل ماهیت توسعه‌طلبانه خود در هر كجا كه حضور یافته، منشاء‌ ناامنی شده است بنابراین دولتهای منطقهباید بدانند كه این رژیم نه تنها به ثبات منطقه به ویژه حل وفصل بحران قره باغ کمک نخواهد كرد بلكه پیامدهای ناشی از حضور اسرائیل موجب پیچیدگی معادلات امنیتی منطقه خواهد شد.
4-سفر نخست وزیر رژیم منحوس صهیونیستی با هدف ایجاد تفرقه در میان مسلمانان انجام می گیرد تا مقدمات ایجاد سفارتخانه جمهوری آذربایجان در تل آویو فراهم شود. اعلام می داریم توسعه روابط با این رژیم کودک کش ، اعتراضات جهان اسلام و ملت مسلمان جمهوری آذربایجان را موجب خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا