آذربایجاناخبار

واکنش باکو به قطعنامه ضدآذربایجانی پارلمان اروپا

وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان و رئیس کمیسیون دولتی همکاری با اتحادیه اروپا، در واکنش به قطعنامه ضدآذربایجانی پارلمان اروپا تاکید کرد که این مساله لطمه جدی به مناسبات بروکسل و باکو وارد می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از منابع خبری باکو، «شاهن مصطفی اف» در دیدار «مالنا مارد» مسئول دفتر نمایدگی اتحادیه اروپا در جمهوری آذربایجان گفت: قطعنامه پارلمان اروپا اقدام تحریک آمیز افراد ضدآذربایجانی بوده و لطمه ای جدی به مناسبات اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان وارد می کند.
پارلمان اروپا روز پنجشنبه با صدور قطعنامه ای به نقض حقوق بشر در جمهوری آذربایجان، افزایش موارد حبس مدافعان حقوق بشر و روزنامه نگاران اشاره کرد و اعمال تحریم علیه آن عده از مقام های این کشور که ناقض حقوق بشرند را خوستار شد.
در بخشی از این قطعنامه همچنین از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نیز کمیسیون سیاست خارجی این اتحادیه خواسته شده از اعزام ناظران به انتخابات پارلمانی آتی در جمهوری آذربایجان که در ماه نوامبر سال جاری برگزار می شود، خودداری کنند.
مصطفی اف این قطعنامه را مغرضانه و بی اساس خواند و تاکید کرد که این اقدام پارلمان اروپا بدون جواب نخواهد ماند.
وی افزود: پارلمان اروپا تا به حال نسبت به نقض حقوق نزدیک به یک میلیون آواره جنگی آذربایجانی که براثر تجاور نظامی ارمنستان از خانه و کاشانه خود اخراج شدند واکنشی نشان نداده و به جای آن، اتهامات بی اساس علیه باکو مطرح می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا