اخبارترکیه

افزایش تعداد کشته های انفجار آنکارا به 28 نفر /تصاویر

بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از ترکیه، انفجار خودروی حامل نظامیان این کشور در شهر آنکارا 28 تن کشته و 61 تن دیگر زخمی شدند.

به نقل از رسانه های ترکیه، دیروز چهارشنبه درحمله یک خودرو بمبگذاری شده به اتوبوس حامل نظامیان ترکیه در آنکارا 28 کشته و 61 نفر زخمی شدند.

به دنبال این انفجار سفرهای رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به جمهوری آذربایجان و احمد داووداوغلو نخست وزیر ترکیه به بروکسل لغو شد.

هنوز هیچ گروه و یا تشکیلاتی این حمله را برعهده نگرفته است ولی انگشت اتهام مسوولان ترکیه به سمت کردهای عضو پ.ک.ک نشانه رفته است.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ضمن محکومیت این انفجار، از همراهی و همکاری کشورش با ترکیه در جنگ علیه این اقدامات ضد بشری خبر داد.

فلیپ هاموند وزیر خارجه انگلیس نیز در صفحه توئیتر خود ضمن ابراز همدردی با بازماندگان قربانیان این حادثه؛ این انفجار را محکوم کرد.

فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا از همدری اتحادیه اروپا با ترکیه گفت و افزود: ما در این لحظات سخت با ترکیه و مردم این کشور و همه آنهایی هستیم که از تبعات چنین خشونت و تروریسم در رنج و تعب هستند.

وزارت خارجه آمریکا این حمله را محکوم و اعلام کرد، سفارت این کشور در آنکارا در حال مشخص کردن این مساله است که آیا کسی از اتباع آمریکا در این حادثه با مشکل مواجه شده است یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا