آذربایجاناخبارایرانترکیهویژه

انتقاد شدید امام جمعه اردبیل از حمایت های پشت پرده ترکیه و جمهوری آذربایجان از اسرائیل

حضرت آیت‌الله عاملی :درد اصلی عالم اسلام در  فاجعه غزه ، اسرائیل نیست بلکه درد اصلی، کشورهای اسلامی هستند که دو چهره متفاوت دارند و در چهره مخفی، اسرائیل را پشتیبانی می‌کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، حضرت آیت‌الله عاملی با تشریح وضعیت بسیار اسفناک و فاجعه انسانی در غزه گفت: اسرائیل در این حملات بی‌هدف نیست و هدف اصلی، قطع نسل فلسطینی‌هاست و لذا ارتش اسرائیل دستور ویژه دارد که کشتار را روی کودکان فلسطینی به‌عنوان نقطه اصلی امتداد نسل فلسطینی‌ها متمرکز کند و در این جنگ نیز بیشترین تلفات از آن بچه‌هاست.

وی این جنایت را هولوکاست واقعی دانست که با چراغ سبز و حمایت ویژه آمریکا، اروپا، سران کشورهای عربی و سازمان ملل اتفاق می‌افتد.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: علت عقب‌نشینی شارون از غزه این بود که بهانه دائمی برای حمله داشته باشد و به‌تدریج نسل فلسطینی‌ها را در غزه از بین ببرد.

وی افزود: درد اصلی عالم اسلام در این فاجعه، اسرائیل نیست بلکه درد اصلی، کشورهای اسلامی هستند که دو چهره متفاوت دارند و در چهره مخفی، اسرائیل را پشتیبانی می‌کنند.

ترکیه پیمان نظامی با اسرائیل دارد. آب اسرائیل را تأمین می‌کند و پایگاه اینجرلیک را در اختیار او قرار داده است. سوخت هواپیماها و تانک‌های اسرائیلی توسط جمهوری آذربایجان تأمین می‌شود که 40 درصد نیاز انرژی اسرائیل را تأمین می‌کند.

وی همچنین ادامه داد: اسرائیل اعلام کرده که در این حمله با مصر، اردن و عربستان هماهنگ شده است.

خطیب جمعه اردبیل در ادامه گفت: کاروان کمک‌های انسان دوستانه ازجمله مساعدت‌های کشور ما در پشت معبر رفح جمع شده‌اند ولی دولت مصر می‌گوید: «عُودُوا مِن حَیثُ اَتَیتُم» یعنی از هر جا آمده‌اید به همان‌جا برگردید. دولت مصر بالصراحه می‌گوید باز کردن معبر و رفتن مساعدت‌ها به داخل فلسطین، به مصالح ایران است نه عرب‌ها.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا