آذربایجاناخبار

تنش بین طرفداران و مخالفان لابی آذربایجان در مجلس رژیم صهیونیستی

طرحی که در مجلس رژیم صهیونیستی برای محدودیت بیشتر بر فعالیت سازمانهای غیر دولتی دست چپی فعال در رژیم صهیونیستی از سوی « حزب اسرائیل پیتینو» وابسته به لیبرمن مطرح شد ؛ احزاب دیگر در مخالفت با این طرح ؛ این حزب را متهم به پول گرفتن از جمهوری آذربایجان متهم نمودند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،  خانم زاهاد اگالون؛ رئیس حزب مرکز روز چهارشنبه (۲۸/۱۱/۹۴)  در مجلس رژیم صهیونیستی با حمله به آویگدور لیبرمن رئیس« حزب اسرائیل پیتینو» وی را متهم نمود که برای پیشبرد منافع مالی و سیاسی آذربایجان در اسرائیل از دولت و مقامات این کشور کمکهای مالی دریافت نموده است. وی گفت : حزب لیبرمن از منافع شرکت نفت و گاز آذربایجان – سوکار – حمایت می کند و به طور فعال مانع از شناسایی رسمی قتل عام ارامنه توسط ترکیه در رژیم صهیونیستی می شود و در همین  رابطه شکایتی را در دادستانی کل در خصوص ادعاهای اخیر خود مطرح نموده و شواهد مربوط را نیز ارائه داده است. 
خانم زاهاد اگالون در سخنرانی خود گفت : “شما – لیبرمن – نماینده خارجی آذری ها در اسرائیل هستید. شما منافع زیادی از آنها کسب می کنید. شما سازمانهایی را تشکیل دادید تا از آذری ها پول بگیرید که یکی از آنها aziz (اتحادیه بین المللی آذربایجان – اسرائیل) می باشد و شما نیز جزیی از این سازمان می باشید. این اتحادیه به عنوان یک پایگاه سازمانی و مالی برای « حزب اسرائیل پیتینو» فعالیت می کند که بوسیله مقامات جمهوری آذربایجان تاسیس شده است. این سازمان آذری در حال حاضر مکانی است برای تجمع شما و هرکسی که در گذشته نماینده مجلس و وزیر وابسته به لیبرمن می باشد. آویگدور لیبرمن هنگامی که وزیر خارجه بود در کنفرانسی شرکت نمود که شرکت سوکار آن را تامین مالی کرد. شرکتی که یک سال قبل از آن برای اولین بار در سواحل اسرائیل در اکتشاف نفت و گاز مشارکت نمود . شرکت سوکار در این طرح ۵ درصد سهام را به خود اختصاص داد. خانم فائینا گیرجنیائو از اعضای دیگر « حزب اسرائیل پیتینو» خیابانی را در اسرائیل بنام حیدر علی اف نامگذاری نمود. لیبرمن و حزبش مانع شناسایی رسمی کشتار ارامنه می شوند. زیرا که میلیونها دلار از منابع آذری از طریق ارگانهایی که خودشان تاسیس کرده اند دریافت می نمایند. شما که جرات نمی کنید در خصوص این ارگانها صحبت نمائید چطور درخواست شفاف سازی مالی گروه های مدنی غیر دولتی را مطرح می نمائید. شما یک گروه سازمان یافته دارای فساد مالی هستید و در حال حاضر در تلاشید تا علیه  سازمانهای غیر دولتی به فعالیت بپردازید”. 
گفتنی است مخالفت با لابی آذری و فعالیت شرکت سوکار در کشورهای غربی جهت تاثیر گذاری و نفوذ در مقامات کشورهای دیگر ؛ ابتدا از آمریکا شروع شد و در حال حاضر به نظر می رسد که این موج به رژیم صهیونیستی نیز رسیده است. این حوادث نشان می دهد آذربایجان برای جذب آرای آمریکا و رژیم صهیونیستی در موضوع قره باغ و انزوای ارمنستان هزینه های زیادی کرده و در واقع برخی از احزاب خارجی از آذربایجان در این زمینه سوء استفاده نموده اند. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا