آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون شبکه تلوزیونی اجتماعی جمهوری آذربایجان

رايزن فرهنگی كشورمان در باكو، با  «تورال سوديمالی» معاون رئيس شبكه تلويزيونی اجتماعی جمهوری آذربايجان در خصوص همکاری های فرهنگی و رسانه ای دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، معاون رئيس شبكه تلويزيونی اجتماعی جمهوری آذربايجان توضيحاتی را در مورد شبكه اجتماعی ارائه و اظهار داشت: «اين شبكه بصورت نيمه دولتی و نيمه خصوصی اداره می شود و يك شورای چند نفره بر عملكرد ما نظارت دارد و تلاش ما اين است برنامه های ما غير تكراری باشد تا مخاطب را هر چه بيشتر در پای شبكه خود نگه داريم.»

در ادامه اين گفتگو قربانعلی پور مرجان گفت: «شبكه اجتماعی يكی از شبكه های موفق در جمهوری آذربايجان است و در حوزه معنويات، فرهنگ و مسائل خانوادگی برنامه های متنوعی را پخش می كند و بر همين اساس پيشنهاد می كنم از تجربيات برنامه سازی و نيز از مستندات و فيلمهای ايرانی در برنامه های اين شبكه استفاده شود.»

وی در ادامه سخنان خود افزود: «فيلمهای ايرانی بيشترين رغبت و اشتياق را در دل های مخاطب آذربايجانی می تواند ايجاد نمايد، چون فرهنگ و دين و ريشه تمدنی و زبان ما يكی است و شناخت بيشتر از همديگر، مورد نياز و خواست هر دو ملت می باشد . ما آمادگی داريم تا در حوزه عادات، روابط اجتماعی، اخلاقی و هنری، تجربيات و محصولات هنری ايرانی را در اختيار شما قرار دهيم.»

همچنین رايزن فرهنگی ايران در باكو  جهت ايجاد ارتباط اين شبكه با شبكه های استانی در آذربايجان شرقی و غربی، اردبيل و حتی شبكه بين المللی  اعلام آمادگی کرد.

تورال ضمن استقبال از  پیشنهاد رایزن فرهنگی کشورمان گفت : «وظيفه داريم هويت تاريخی و دينی خود را تقويت كرده و عادات و رسوم اجتماعی كشورمان را تبليغ كنيم. ما اشتراكات زيادی با ايران داريم و می توانيم از تجربيات همديگر بهره مند شويم. ما در سالهای گذشته فيلم های مشتركی هم با كارگردانان و توليدكنندگان ايرانی تولیدكرده ايم. ( مثل افسانه قلعه دختر كه آقای رضا ناجی بازيگر آن بود و آقای مرتضی نجفی به عنوان صدا بردار همكاری بسيار خوبی با ما داشته است. ايران در اين حوزه بسيار غنی است و می توانيم به تبادل آثار و تجربيات بپردازيم.»

وی در ادامه صحبت های خود افزود: «ما در موضوعات و سنت های مشترك خود مثل نوروز، عاشيقلر ، موسيقی سنتی و يا فيلم های مستند می توانيم از محصولات همديگر استفاده كنيم و با بصورت مشترك فيلم هائی تهيه نمائيم.»

رايزن فرهنگی كشورمان درادامه این دیدار خاطر نشان کرد: «در همه اين موارد آمادگی داريم با كمك شبكه های استانی خود در استان های پيش گفته فيلم هایی را در اختيار شما بگذاريم تا مورد استفاده قرار بگيرند. همچنين اگر در دوران كرونا برنامه هایی را داشته باشيد می توانيم برخي از اساتيد و هنرمندان ايرانی را هم دعوت كنيم تا در برنامه های شما بصورت برخط حضور يافته و در آن مشاركت نمايند.»

گفتنی است شبکه اجتماعی (آی.تی وی) در ساسر کشور پخش می شود. این شبکه در سال 2004 میلادی بر اساس دستور رئیس جمهور تاسیس شده است. شورای مدیریت پخش برنامه ها از 9 نفر تشکیل شده است و رئیس شورای پخش برنامه ها جهانگیر محمدلی است. مدیر شبکه هر چهار یک بار توسط این شورا انتخاب می شود. در سال 2005 از 9 نفر به 6 نفر به نفع اسماعیل عمر اف رای دادند و ایشان رئیس شبکه تلوزیونی اجتماعی شد. از سال 2013 الی 2018 جمیل قلی اف و از سال 2018 بالا کیشی قاسم اف رئیس این شبکه تلویزیونی اجتماعی است. از سال 2012 برنامه های این شبکه بصورت HD پخش می شود. فیلم های مستند زیادی در این شبکه تهیه شده است.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا