آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

۲۰ زندانی ایرانی در جمهوری آذربایجان به کشور منتقل شدند

بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات جمهوری آذربایجان ۲۰ زندانی ایرانی ازجمله ۹ زن برای گذراندن بقیه محکومیتشان به کشور بازخواهند گشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پی تلاش سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و پیگیری‌های مسئولان جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه به دنبال سفر اخیر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و همکاری و مساعدت مقامات جمهوری آذربایجان، به‌زودی ۲۰ نفر از اتباع ایرانی زندانی در جمهوری آذربایجان (ازجمله ۹ نفر از مجموع ۱۲ خانم زندانی) به‌منظور سپری کردن ادامه دوران محکومیت خود به ایران منتقل می‌شوند.

گفتنی است، اکثریت قریب به‌اتفاق زندانیان ایرانی در جمهوری آذربایجان عمدتاً به خاطر جرائم و اتهامات مرتبط با مواد مخدر یا ورود غیرمجاز و اقامت غیرقانونی دستگیرشده‌اند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در همین خصوص از هم‌وطنان ایرانی درخواست کرده که در سفرهای خارجی به‌ویژه در سفر به کشورهای همسایه ازجمله جمهوری آذربایجان از همراه داشتن هر نوع مواد مخدر یا قرص‌های روان‌گردان و داروهای ویژه ترک اعتیاد همچون متادون، ترامادول و … به هر مقدار و به هر دلیل خودداری کرده و از قبول و حمل بسته‌های ناشناخته از سوی افراد ناشناس خودداری کنند.

این سفارتخانه ضمن قدردانی از حسن نیت و همکاری مقامات جمهوری آذربایجان اعلام کرد که رایزنی‌ها و پیگیری‌های این سفارت به‌منظور انتقال بقیه زندانیان ایرانی به داخل کشور ادامه خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا