آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیقره باغ

ینی مساوات: نظامیان روسیه در خان کندی گردهمایی برگزار کردند، نه رژه نظامی!

روزنامه ینی مساوات باکو به نقل از سایت وزارت دفاع روسیه از رژه نظامیان روسیه در خان کندی با عنوان گردهمایی یاد کرد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات به نقل از سایت وزارت دفاع روسیه نوشت: « امروز نهم ماه مه 450 نیروی صلح بان در پایگاه واحد صلح بانی روسیه در قره باغ، در گردهمایی ویژه هفتاد و ششمین سال پیروزی در جنگ جهانی دوم شرکت کردند. این گردهمایی باشکوه، با آورده شدن اصل پرچم پیروزی نصب شده بر روی ساختمان «رایشتاگ» به میدان شروع شد. سپس پیام تبریک ویدئویی ژنرال سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به نیروهای واحد صلح بانی روسیه در قره باغ پخش شد. در این گردهمایی باشکوه، ژنرال رستم مراد اف، فرمانده واحد صلح بانی روسیه در قره باغ سخنرانی کرد و به نطامیان تبریک گفت.»

رستم مراد اف گفت: « روز پیروزی، روز غرور و روز خاطره ابدی آزادی بخش سربازان است. برای ما که زندگی خود را در راه خدمت به وطن اختصاص داده ایم، جسارت قهرمانانه سربازان و فرماندهان جنگ بزرگ میهنی، الگوی جسارت و فداکاری برای وطن است. »

سپس تمامی شرکت کنندگان خاطره جان باختگان جنگ را با یک دقیقه سکوت یاد کردند. در این تجمع، 20 نیروی نظامی بخاطر اجرای خوب وظایف رسمی شان، با مدال ها و تشویق نامه های افتخاری وزارت دفاع فدراسیون روسیه تجلیل شدند. پس از پایان این مراسم باشکوه، گروه هنرمندان ترانه و رقص نیروهای هوافضا، برای صلح بانان کنسرت اجرا کردند.»

گفتنی است رسانه های دولتی و غیر دولتی جمهوری آذربایجان و فعالان سیاسی طرفدار و مخالف حاکمیت این کشور طی هفته های اخیر بارها درباره رژه نیروهای روسیه در قره باغ ابراز ناراحتی و نگرانی کرده بودند و مخالفان و حتی برخی فعالان سیاسی طرفدار حاکمیت باکو، خواستار اعتراض رسمی به برگزاری این رژه بودند.

در مقابل، روسیه به تمامی اعتراضات و سر و صدا های جاری در باکو درباره این رژه بی اعتنایی کرد و مقامات رسمی باکو نیز به خود اجازه ندادند که به طور رسمی اعتراضی به روسیه داشته باشند. صرفا وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای طولانی که درباره رویداد 9 مه و سالگرد پیروزی بر فاشیسم منتشر کرد، به برگزاری این رژه اشاره نموده و از نفی یا تایید آن خودداری کرد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین به جای کلمه رژه، از عبارت «به صف ایستادن» نیرو های صلح بان روسیه در خان کندی به مناسبت مراسم روز 9 مه استفاده کرد!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا