آذربایجاناخبارارمنستانترکیهعمومیقره باغقره باغ

گفتگوی تلفنی وزیران خارجه روسیه و ترکیه درباره مسايل منطقه اي

سرگئی لاوروف و مولود چاووش اوغلو تلفنی درباره تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان و مسايل منطقه گفتگو کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ايتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای وی تلفنی درباره تنش‌ها در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفتگو کردند.
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد این دو دیپلمات بلند پایه همچنین درباره اوضاع کنونی قفقاز جنوبی گفتگو و تبادل نظر کردند.
وزارت امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد تا جایی که به تشدید تنش‌های اخیر بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان مربوط می‌شود، روسیه بر ضرورت اتخاذ رویکرد‌های متوازن و اعمال نفوذ بازدارنده بر دو طرف درگیری‌ها با هدف پیشگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها و اطمینان از حفظ امنیت در مرز ارمنستان-جمهوری آذربایجان و نیز تشدید تلاش‌ها برای حل و فصل مشکل قره باغ تاکید دارد.
به گفته وزارت امور خارجه روسیه، این مقامات درباره توسعه همکاری‌ها بین مسکو و آنکارا برای برقراری ثبات در منطقه توافق کردند.
این وزارتخانه همچنین اعلام کرد، به دنبال گفتگو‌های مقامات ترکیه و روسیه که در تاریخ ۲۱ و ۲۲ ژوئیه – ۳۱ تیر و اول مرداد ماه- در آنکارا برگزار شد، وزیران امور خارجه دو کشور بر تعهدشان برای ادامه گفتگو‌ها درباره نحوه عادی سازی اوضاع لیبی و توقف درگیری‌ها و تقویت مذاکرات در این کشور با مشارکت سازمان ملل متحد تاکید کردند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا