آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

گزارش روزنامه یئنی آکیت از تعداد پهبادهای خریداری شده از سوی ترکیه

یئنی آکیت به نقل از بلومبرگ: «تعداد پهپادهایی که ترکیه خریداری کرده، بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیش تر اعلام شده بود.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه یئنی آکیت به نقل از بلومبرگ نوشت: «تعداد پهپادهای بیرق‌دار TB-2 که اوکراین از ترکیه خریداری کرده بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیش‌تر اعلام شده بود.»
منابعی در چند سازمان دولتی آنکارا اعلام کردند، طرف ترکیه‌ ای از سال ۲۰۱۹ مقدار زیادی از این پهپادها را به همراه موشک و ایستگاه‌های کنترل و هدایت لازم به مقام‌های کی‌یف فروخته است.
بلومبرگ می‌افزاید: «در حال حاضر سفارش دستکم بیش از ۱۰ پهپاد دیگر پذیرفته شده است.»
تاکنون مقام‌های دولت ترکیه و شرکت سازنده این پهپادها از اظهار نظر درباره اطلاعات افشا شده خودداری کرده‌ اند.
در عین‌ حال منبعی آگاه به بلومبرگ فاش کرد: «قصد آنکارا و کی‌یف تولید مشترک و سازمان‌دهی موشک‌هایی مشابه موشک اوکراینی «زنیت-۲» است.»

داده‌های موجود در دسامبر ۲۰۲۰ نشان می‌دهند، کی‌یف دارای ۶ پهپاد تهاجمی از نوع بیرق‌دار TB-2 ترکیه و چند صد موشک با دقت بالاست که بر روی آنها نصب می‌شود. گزارش شده است در سال جاری میلادی اوکراین حدود ۱۵ پهپاد دیگر دریافت خواهد کرد.
پیش‌تر دفتر رئیس‌ جمهور اوکراین از امضای تفاهم‌نامه با شرکت بیرق‌دار ترکیه برای ایجاد مرکز مشترک نگهداری و نوسازی پهپادها در نزدیکی کی‌یف خبر داده بود.
در همین حال گزارش ها حاکی از این است که پوتین رئیس جمهور روسیه روز جمعه در تماس تلفنی با اردوغان به وی در خصوص فروش پهپادهای جنگی به اکراین هشدار داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا