آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیفیلم

گرامیداشت روز سعدی شیرازی در جمهوری آذربایجان / فیلم

همزمان با سالروز تولد شیخ اجل، دوستداران و علاقمندان این شاعر نامی پارسی گوی در جمهوری آذربایجان بر همدلی میان ملت‌ها تاکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صداوسیما از باکو، همزمان با سالروز تولد شیخ اجل، دوستداران و علاقمندان این شاعر نامی پارسی گوی در جمهوری آذربایجان بر همدلی میان ملت‌ها تاکید کردند.

مراسم نکوداشت سعدی شیرازی به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با حضور علاقمندان به زبان فارسی در بستر مجازی و به صورت وبیناری در باکو برگزار شد.
در این وبینار اساتید، دانشجویان و علاقمندان به زبان و ادبیات فارسی با شعر خوانی به زبان فارسی بر همدلی و تعامل ملت‌ها تاکید کردند.
پور مرجان رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران گفت: زبان و ادبیات فارسی جایگاهی ویژه در قفقاز و جمهوری آذربایجان دارد و هر سال در ۲ ترم به فارسی آموزان در سه مقطع ابتدایی، متوسطه و عالی آموزش داده می‌شود.

وی افزود: به ابتکار رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در باکو، با ایجاد گروه‌های دورهمی در شبکه‌های اجتماعی، علاقمندان به زبان فارسی در هر سطح می‌توانند حضور یابند و از ادبیات غنی این زبان استفاده کنند.

زبان و ادبیات فارسی حدود ۹ دهه است که در دانشگاه دولتی باکو تا مقطع دکتری پذیرش دانشجو دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا