آذربایجاناخبارویژه

کمیته دفاع از حقوق اسلام گرایان حزب اسلام جمهوری آذربایجان خواستار توقف سرکوب ها شد.

کمیته دفاع از اسلام گرایان ،خواستار توقف فشارها برعلیه محبوسین سیاسی حاج محسن صمد او و حاج آبگول سلیمان او و حاج طالع باقراو را شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، سایت آزاد در  خبری بیانیه کمیته دفاع از حقوق اسلام گرایان جمهوری آذربایجان را به شرح ذیل منتشر کرد:

فشارهای که از طریق حکومت بر محبوسین سیاسی وارد می شود از جمله محبوسین اسلام گرا بر هیچ کسی مخفی نیست. آنها می خواهند که با وارد کردن فشارها و عذاب های جسمی و روحی و اتهامات ساختگی  آنها را وادار کنند که درخواست نامه  عفو را امضا کنند و لی آنها به این خواسته خود نخواهند رسید .

اگر این چنین نبود رئیس حزب اسلام حاج محسن صمد اف  در طی چند روز اخیر سه بار به صورت  متوالی به زندان انفرادی منتقل نمی شد و همچنین حاج آبگول سلیمان اف و طالع باقر اف  نیز مانند حاج محسن  با اتهامات ساختگی به سلول انفرادی که با دوربین های مداربسته کنترل می شوند منتقل نمی شدند  و از حقوق دیگر خود نیز محروم کرده اند.

جای بسی افسوس است که  نه به حرفهای خود آنها ،نه به حرف وکیل هایشان  و  یا حقوقدانان بین المللی  گوش نداده و از فشارها و شکنجه  های خود برعلیه محبوسین نمی کاهند و روز به روز بر فشارها با اتهامات ساختگی و با  بهانه های مختلف می افزایند. نتیجه کار آنها معلوم است.  حاج طالع باقر اف را در هفته پیش با قانون شکنی و اتهامات ساختگی  محکوم کرده و به 7 روز زندان انفرادی منتقل شد

 این کارها خیلی متناقض هستند که از  یک طرف دم از انسانیت و آزادی می زنند و افرادی را که مجرم  بوده و کارهای جایی بزرگی را انجام داده با توجه به فشارهای حقوق بشر  بدون دلیل آزاد می کنند ولی از سوی دیگر انسانهایی را بدون دلیل واتهامات ساختگی به زندان محکوم می کنند و برای آنها حکم صادر کردند.

کمیته دفاع  از حقوق اسلام گرایان همه ی این اعمال را  پایمال کردن قانون ، نقض حقوق بشر و آزادی های اساسی افراد اسلام گرایی که  در زندان ها محبوس بوده دانسته و ترور روحی و فیزیکی این اشخاص محترم را محکوم می نماید.

در حال حاضر به جای  اجرای این نمایش ازادی زندانیان  که با فشار حقوق بشر صورت گرفته ،   لازم است که فشارها و  شکجه افرادی که اسامی آنها در بالا ذکر گردیده  پایان یافته  و آزادی بی قید و شرط قانونی  این افراد را  خواستاریم.

کمیته دفاع از حقوق اسلام گرایان  

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا