آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقفقاز جنوبیگرجستان

کمک مالی اتحادیه اروپا به جمهوری آذربایجان، گرجستان و ارمنستان

اتحادیه اروپا به تازگی کمک مالی بلاعوض برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به جمهوری آذربایجان، گرجستان، ارمنستان اختصاص داده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری توران جمهوری آذربایجان به نقل از «لوروئنس مریدیت» مسئول بخش همسایگی شرقی کمیسیون اروپا، این مبلغ بلاعوض در قالب کمک مالی به کشورهای فعال در برنامه مشارکت شرق اتحادیه اروپا برای مقابله با کرونا پرداخت شده است.

برنامه مشارکت شرق اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ میلادی در اجلاس سران کشورهای فعال در آن به تصویب رسیده و شامل گسترش روابط سیاسی و اقتصادی این اتحادیه با شش کشور تازه استقلال یافته پس از فروپاشی شوروی از جمله اوکراین، مولداوی، بلاروس و نیز کشورهای قفقاز جنوبی، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و گرجستان است.

اتحادیه اروپا برای کشورهای فعال در برنامه مشارکت  شرق با هدف مقابله با پاندمی کرونا در مجموع ۸۰ میلیون یورو به عنوان کمک مالی اضطراری و نیز ۸۸۰ میلیون یورو کمک های کوتاه  مدت اختصاص داد.

در چارچوب این کمک مالی اتحادیه اروپا، جمهوری آذربایجان 14 میلیون یورو، گرجستان ۱۸۳ میلیون یورو، بلاروس ۶۰ میلیون یورو، مولداوی ۸۷ میلیون یورو، اوکراین ۱۹۰ میلیون یورو و ارمنستان ۹۲ میلیون یورو دریافت می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا