آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

کرملین: ادعای انتشار اطلاعات نادرست در مورد کرونا توسط روسیه، ایران و چین کذب است

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه ادعای انتشار اطلاعات نادرست در مورد شیوع کرونا در کشورهای اروپایی از سوی روسیه، چین و ایران را رد کرد.

 به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، دمیتری پسکوف در گفت وگو با خبرنگاران در واکنش به ادعای برخی کشورهای اروپایی مبنی بر اینکه روسیه به همراه چین و ایران دست به انتشار اطلاعات نادرست در مورد شیوع بیماری کرونا در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌زند، گفت: این مطالب کذب است و کرملین به هیچ وجه این گونه ادعاها را نمی پذیرد.

کمیسیون اروپا روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که برخی عوامل خارجی و کشورهای ثالث ازجمله روسیه و چین اقدامات هدفمندانه برای تاثیرگذاری و انتشار اطلاعات نادرست در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای همسایه و کل جهان بکار می گیرند.

پسکوف در ادامه سخنان خود در واکنش به این ادعا گفت: روسیه و چین برعکس خواهان همکاریهای بین المللی در مبارزه با کرونا و ساخت واکسن و تولید دارو برای مداوای بیماری کرونا هستند.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز چندی پیش ایران، روسیه و چین را به انتشار اخبار گمراه کننده درباره همه گیری ویروس کرونا متهم کرد.

مایک پومپئو در یک مصاحبه رادیویی این سه کشور را متهم کرد که در همکاری با هم سعی دارند اخبار نادرست و دروغی را در این باره منتشر کنند.

 پومپئو مدعی شد، پیام های نادرست منتشر شده به وسیله هر سه کشور مشابه یکدیگر است و  موضوع این پیام ها هم تقریبا یکسان است.

وی در سخنان خود به گزارش های منتشر شده به نقل از یک محقق چینی اشاره کرد که گفته بود ویروس کرونای نوپدید از یک آزمایشگاه آمریکا در ایالت ماساچوست نشات گرفته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا