آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

کج فهمی باکو از دلایل ایران برای اصرار بر رابطه حسنه با جمهوری آذربایجان!

نماینده مجلس باکو ادعا کرد: ظاهراً یخ ها میان تهران و باکو در حال ذوب شدن است و ایران از مواضعش عقب نشینی می کند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عاصم ملازاده، نماینده مجلس باکو که از ابتدای موجودیت دولت علی اف، به عنوان نماینده مستقیم رژیم صهیونیستی در مجلس باکو شناخته می شود و در تصمیم سازی های این مجلس نیز نقش مهمی دارد، گفت: ظاهراً یخ ها میان تهران و باکو در حال ذوب شدن است و ایران از مواضعش عقب نشینی می کند!

عاصم ملازاده که منعکس کننده سیاست‌گذاری و برداشت های حاکمیت نیز محسوب می شود، افزود: این نیز با موفقیت ها و ارزش های جمهوری آذربایجان مربوط است! جمهوری آذربایجان به نمادی برای جهان ترک و جهان اسلام تبدیل شده است و بخاطر موفقیت ها و ارزش های تاریخی اش، دارای نظام دولت لائیک است و با همین راهبرد رشد می کند! بی تردید، این موجب نگرانی ایران است. یک عامل دیگر برای نگرانی ایران، وضعیت خواهران و برادران ارمنی اش است! اما، برغم اینها، ایران نخواهد نتوانست مانع ابتکار جمهوری آذربایجان بشود و در زمان گشایش «دالان زنگزور»، هیچ کس نظر ایران را نخواهد پرسید!

گفتنی است، اصرار ایران بر روابط حسنه با جمهوری آذربایجان به علت شیعه بودن مردم این کشور، موجب سوء استفاده حاکمیت از این تمایل ایران شده است و سخنگویان دولت باکو و نیز سخنگویان رژیم صهیونیستی ابراز تمایل مکرر ایران به روابط حسنه با باکو را به عنوان نشانه ضعف ایران جلوه می دهند تا مردم شیعه جمهوری آذربایجان را از ایران مایوس کنند!

حاکمیت در همین حال از فضای ناشی از تماس های دیپلماتیک با تهران برای پیشبرد طرح های نظامی توسعه طلبانه ضد ارمنستان و پیشروی های خزنده و نامحسوس در منطقه سیونیک که خط قرمز ایران اعلام شده است، سوء استفاده می کند و هر از گاهی نقاط راهبردی بیشتری را در منطقه مرزی ارمنستان تصرف می کند و در عین حال، با بهره گیری از انفعال موجود در ارمنستان، این مناطق را متعلق به خود آذربایجان قلمداد می کند!

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا