آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس مسایل سیاسی آذربایجان: آمریکا «سیاست تروریسم دولتی» در منطقه را پیش گرفته است

«حاجی آقا نوری اف» کارشناس مسایل سیاسی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه، تهدیدی جدی برای ثبات و امنیت کشورها و مردم این منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نوری اف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در حریم هوایی سوریه افزود: واشنگتن به عنوان کشور حامی اصلی گروه های تروریستی فعال در منطقه، «سیاست تروریسم دولتی» را در پیش گرفته است.

به گفته وی، آمریکا سابقه شرم‌آور تعرض به هواپیماهای مسافربری را دارد و سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در آسمان خلیج فارس توسط نیروی دریایی آمریکا که در نتیجه آن همه مسافران آن هواپیما جان باختند، از جمله جنایت بزرگ علیه مردم منطقه می‌باشد.

این کارشناس مسایل سیاسی جمهوری آذربایجان با اشاره به این که آمریکا به عنوان حامی تروریسم دولتی همچنین مرتکب اقدام تروریستی علیه سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» شده، افزود: مجامع بین‌المللی باید از این سیاست خطرناک کاخ سفید جلوگیری کنند، چرا که این‌چنین جنایاتی، خطر جدی برای منطقه و بطور کلی جهان دارد.

نوری اف اضافه کرد: تا زمانی‌که جامعه جهانی واکنش لازم نسبت به جنایات خطرناک آمریکا در منطقه نشان ندهد، سلطه‌طلبی واشنگتن بیش از پیش تهدید جدی برای جهان خواهد بود.

وی همچنین ابراز عقیده کرد که تا زمانی‌که نیروهای نظامی آمریکا در منطقه حضور دارند، برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه امکان‌پذیر نخواهد بود، بنابر این کشورهای منطقه باید در راستای خروج این نیروها تلاش‌های مشترکی انجام دهند.

 این تحلیلگر مسایل بین‌المللی همچنین تصاحب غیرقانونی و غارت منابع انرژی و طبیعی کشورهای منطقه از سوی آمریکا را مورد اشاره قرار داد و گفت: این جنایات کاخ سفید را حتی برخی محافل صلح دوست در خود آمریکا اذعان می‌کنند و خواستار پایان حضور نظامی کشورشان در خاورمیانه هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا