آخرین اخبارآذربایجاناخبار

کارشناس سیاسی جمهوری اذربایجان : روز جهانی قدس تحرک قابل توجه به جنبش مقاومت در جهان بخشید

” عاکف حیدرلی ” کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت : روز جهانی قدس اعلام شده از سوی امام خمینی ( ره ) تحرک قابل توجه به جنبش های مقاومت در جهان بخشید .

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حیدرلی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اثر آرمان های این روز جهانی است که در حال حاضر شاهد جنبش های مقاومت در برخی کشورهای اسلامی از جمله یمن ، لبنان ، فلسطین ، سوریه ، عراق و افغانستان هستیم .

وی با اشاره به این که اعلام روز جهانی قدس برای جهان اسلامی از اهمیت خاص برخوردار است ، افزود : امام راحل با در نظر گرفتن آینده امت اسلامی و توطئه های پیش روی استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی علیه مسلمانان و مردم فلسطین و قدس شریف، این روز جهانی را اعلام کرد .

به گفته حیدرلی روز جهانی قدس فقط شامل قدس شریف نمی باشد و همچنین روز اعتراض به پایمال شدن حقوق حقه همه مسلمانان جهان و اشغال سرزمینهای آنها می باشد .

وی با تاکید بر این که روز جهانی قدس برای مسلمانان جمهوری آذربایجان نیز از اهمیت خاص برخوردار است ، تصریح کرد : بخشی از سرزمینهای جمهوری آذربایجان نزدیک به ۳۰ سال بود که تحت اشغال نیروهای ارمنی قرار گرفته بود و آزادی این سرزمینها به آرمانهای روز جهانی قدس که اشغال سرزمینهای مسلمانان را محکوم می کند ، بستگی مستقیم دارد .

این کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان اظهار داشت : در حال حاضر روز جهانی قدس به نماد مبارزه آزادی ، اعتراض به جنایات استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی تبدیل شده است و مبارزه مردم برخی کشورهای اسلامی علیه اشغالگری ، استکبار جهانی ، رژیم های دیکتاتوری ، دخالت بیگانگان در امور داخلی انها ، دال بر این واقعیت می باشد .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا