آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان: روز قدس نماد دفاع از حقوق مردم فلسطین و مسلمانان جهان است

“حاجی آقا نوری اف” کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: روز جهانی قدس نماد دفاع از حقوق حقه پایمال شده مردم فلسطین و مسلمانان جهان است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نوری اف امروز (چهارشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت تاریخی روز جهانی قدس تصریح کرد: تعیین روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) از خدمات ارزنده آن حضرت برای جهان اسلام می باشد.

 وی با اشاره به نقش و خدمات بزرگ امام راحل برای امت اسلامی و تلاش های ایشان برای برقراری یکپارچگی میان مسلمانان، اعلام هفته وحدت میان مسلمانان را نیز از جمله خدمات بزرگ بنیانگذار انقلاب اسلامی عنوان کرد.

 به گفته نوری اف، روز قدس نماد اعتراض به توطئه های استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی علیه جهان اسلام و پایمال شدن حقوق حقه مردم مظلوم فلسطین و به طور کلی مسلمانان جهان می باشد.

وی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس افزود: روز جهانی قدس مسلمان را به وحدت و یکپارچگی در مقابل جنایات امپریالیسم و صهیونیسم و اقدامات آنها علیه مسلمانان دعوت می کند، لذا این روز بیش از ۴۰ سال است که همه ساله در نقاط مختلف جهان گرامی داشته می شود.

کارشناس مسایل سیاسی جمهوری آذربایجان با اشاره به جنایات غرب علیه جهان اسلام و اقدامات شوم آن برای تصاحب به منابع خدادادی مسلمانان در نقاط مختلف جهان، گفت: زنده نگه داشتن روز جهانی قدس می تواند در مقابله با جنایات دشمنان مسلمانان به ویژه صهیونیست ها، موثر باشد.

به  گفته وی، روز جهانی قدس در شرایط فعلی جهان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و نقش مهم در  اعتراض مسلمانان به  اشغال قدس شریف و سایر سرزمین های مسلمانان دارد.

 نوری اف همچنین خاطر نشان کرد که مردم مسلمان جمهوری آذربایجان که بخشی از سرزمین های آنها طی ۳۰ سال گذشته تحت اشغال قرار گرفته بود، همواره به اهمیت روز بین المللی قدس توجه داشه و این روز بین المللی را گرامی داشته اند.

این کارشناس، طرح شوم رییس جمهوری پیشین آمریکا درباره قدس شریف را یادآور شد و گفت: مسلمانان باید در چین شرایطی بیشتر هوشیار باشند و فقط با مساعی مشترک و نمایش همبستگی واقعی می توان از اقدامات شوم جلوگیری کرد.

  نوری اف شکل گیری جنبش مقاومت در جهان در مقابل استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را یادآور شد و گفت: مسلمانان جهان در چنین شرایطی باید از مردم مظلوم فلسطین که از پیشگامان این جنبش هستند، حمایت کنند.

 وی ابراز امیدواری کرد که مسلمانان با گسترش جنبس مقاومت در مقابل استکبار و صهیونیسم به طور شایسته ایستادگی کرده و سیاست های خصمانه آنها را دچار شکست کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا