آذربایجاناخبارایرانعمومی

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان: خدمات سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم بی سابقه بود

توفیق عباس اف، کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان تاکید کرد: سردار قاسم سلیمانی خدمات بی سابقه ای در مبارزه با تروریسم و گروه های تروریستی داشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، عباس اف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سردار سلیمانی تا آخرین لحظه عمر خود با گروه های تروریستی داعش،   القاعده، جبهه النصره و غیره ایجاد شده به دست آمریکا و اسراییل مبارزه خستگی ناپذیری را ادامه داد.

وی با اشاره به این که شهید سردار سلیمانی راه حق را در پیش گرفته بود و جان خود را نیز در این راه  فدا کرد، گفت: البته شهادت وی برای دولت و مردم ایران و برای همه کسانی که در جهان علیه تروریسم مبارزه می کنند، ضایعه بزرگی به شمار می رود.

این کارشناس جمهوری آذربایجان اقدام تروریستی آمریکا علیه مقام رسمی یک کشور را در کشور ثالث غیرقابل توجیه و بر خلاف مقررات و قوانین بین المللی خواند و افزود: مستکبرین جهان با این چنین جنایات نمی توانند به اهداف شوم خود علیه کشورهای اسلامی برسند.

عباس اف اظهار داشت: ترور سردار سلیمانی به دستور دونالد ترامپ نه تنها در ایران و منطقه بلکه در خارج از آن و حتی در خود آمریکا اعتراضات گسترده را در پی داشته و تظاهرات اعتراض آمیز در برخی شهرهای این کشور نیز نشانگر این واقعیت است.

وی افزود: بر اثر سیاست های نسنجیده دولت ترامپ در سال های اخیر است که در حال حاضر شاهد افزایش بیش از پیش تعداد کشورهای مخالف با این سیاست هستیم.

 این کارشناس سیاسی با اشاره به این که حضور آمریکا در سوریه و عراق غیرقانونی است، گفت: آمریکا در این کشورها به عنوان یک دولت متجاوز حضور دارد.

وی همچنین با اشاره به تلاش های غرب برای تامین منافع خود با پایمال کردن حقوق حقه مردم منطقه و نیز ترویج اختلاف مذهبی میان مسلمانان گفت: شهید سردار سلیمانی به عنوان یک مجاهد همواره موضع قاطعانه علیه متجاوزان و این چنین سیاست ها را در پیش گرفته بود.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸  نفر دیگر بامداد جمعه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا