آذربایجاناخبارعمومی

کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان: تظاهرات اعتراض آمیز در آمریکا لطمه ای غیر قابل جبران به جایگاه بین المللی این کشور  وارد کرده است

رییس مرکز مطالعات راهبردی بین‌المللی «وکتور» جمهوری آذربایجان گفت: تظاهرات اعتراض آمیز در آمریکا لطمه ای غیر قابل جبران به جایگاه بین المللی این کشور  وارد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی اسکندراف روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدامات نژادپرستانه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا، افزود: با توجه به شرایط اجتماعی و روانی درون آمریکا، این تظاهرات اعتراض آمیز قابل پیش بینی بود.

وی گفت: با وجودی که قوانین آمریکا هر گونه تبعیض نژادی را منع می کند ولی در حیات سیاسی این کشور همواره موارد نژادپرستانه بروز کرده است و همچنان ادامه دارد.

اسکندراف با اشاره به این که تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در شهرهای مختلف آمریکا نتیجه مشکلات اجتماعی و روانی انباشته شده در جامعه این کشور می باشد، افزود: بر کسی پوشیده نیست که خود دونالد ترامپ فردی نژادپرست بوده و در راستای تامین برتری چند گروه متشکل از سفیدپوستان آمریکا تلاش می کند. چنین  موضع گیری موجب نارضایتی در میان اقشار مختلف جامعه این کشور می شود.

رییس مرکز مطالعات راهبردی بین المللی وکتور همچنین با اشاره به این که موارد نژادپرستانه در فعالیت دولت آمریکا نه تنها در داخل این کشور بلکه  در سطح بین المللی نیز بروز می کند، افزود: کشتار دسته جمعی مردم و تخریب مراکز فرهنگی و تاریخی در عراق و سوریه به دست آمریکا و طفره رفتن  از پذیرفتن  مسوولیت آن نشانگر این واقعیت می باشد.

به گفته اسکندراف، نظامیان آمریکا یادگارهای تاریخی و فرهنگی عراق و سوریه را  هدفمندانه ویران و بسیاری از میراث فرهنگی را از این کشورها منتقل کردند.

این صاحب نظر  جمهوری آذربایجان در بخشی از سخنان خود با تایید این امر که تظاهرات اعتراض آمیز در آمریکا لطمه ای غیر قابل جبران به جایگاه بین المللی این کشور  وارد کرده است، تصریح کرد که در حال حاضر کار به جای رسیده است که آمریکا که در همه نقاط دنیا در امور داخلی دیگران مداخله می کند، در شرایطی قرار می گیرد که برای رفع مشکلات داخلی خود نیاز به حمایت های خارجی داشته و سعی دارد خود را از دخالتهای خارجی حفظ کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا