آذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

کارشناس سیاسی ترکیه: ترور شهید سلیمانی می‌تواند پایان حضور آمریکا در منطقه را کلید بزند

کارشناس سیاسی ترک با اشاره به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم در منطقه گفت: شاید ترور مجاهد بزرگ جهان اسلام منجر به پایان سلطه ساختگی استکبار جهانی در آینده نزدیک شود و این آغاز یک پایان بزرگ برای استکبار جهانی باشد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علی یرال، مدیر کل بنیاد  همبستگی و فرهنگ اهل بیت(ع) استان حاتای ترکیه در رابطه با جنایت اخیر آمریکا در ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی گفت: باور اینکه چنین جنایتی رخ داده است، بسیار سخت بود، اما دولت تروریستی آمریکا یک بار دیگر بر تروریست بودن خود صحه گذاشت.

این کارشناس رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه افزود: آمریکا از آن سر دنیا به قلب اسلام لشگر کشی می‌کند و در کشورهای اسلامی منطقه، پایگاه‌های خود را برای جنایت علیه فرماندهان و رهبران جهان اسلام تجهیز می‌کند و این کشورها بدون کوچکترین واکنشی در این راه به آنها یاری می‌رسانند. این باعث خجالت جهان اسلام و مسلمانان است. تمام مسلمانان جهان باید بار دیگر به فکر فرو رفته و چاره‌ای برای این ضعف بزرگ بیابند.

یرال با اشاره به ارزش قاسم سلیمانی به عنوان یکی از فرماندهان بزرگ در میدان جهان اسلام گفت: وی شخصی بود که به صورت میدانی در عرصه مبارزه با پدیده شوم تروریسم و توطئه‌های آمریکایی-صهیونیستی در منطقه نقش فعالی ایفا می‌کرد. تلاش‌هایی که وی در راستای حمایت از مردم مظلوم و مسلمانان عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن انجام داد، ستودنی است. شاید ترور مجاهد بزرگ جهان اسلام منجر به پایان سلطه ساختگی استکبار جهانی در آینده نزدیک شود و این آغاز یک پایان بزرگ برای استکبار جهانی باشد.

این کارشناس ترکیه‌ای در پایان با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد سردار سلیمانی گفت: این فرمانده جهان اسلام با فرماندهانی که در کتاب‌های تاریخ به آن بر می‌خوریم، تفاوت ویژه‌ای دارد. فرماندهی که نه در قصر و خانه‌های مجلل خود، بلکه در عرصه نبرد خود را نشان می‌دهد. فرماندهی که برای ارزش‌های دینی خود پا به عرصه مبارزه با استکبار و صهیونیسم نهاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا