آذربایجاناخبارایرانعمومی

چاپ کتاب «نورالدین پسر ایران» به زبان ترکی در جمهوری آذربایجان

کتاب «نورالدین پسر ایران» به زبان ترکی در جمهوری آذربایجان چاپ شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از فارس، کتاب «نورالدین پسر ایران» حاوی خاطرات هشت سال دوران دفاع مقدس سید نورالدین عافی رزمنده و جانباز ۷۰ درصد توسط یکی از نویسندگان مسلمان جمهوری آذربایجان به زبان ترکی ترجمه و به چاپ رسید.

این کتاب در روزهای اخیر در بازار چاپ و نشر کتاب در جمهوری آذربایجان عرضه شده است.

«نورالدین پسر ایران» روایتگر پسر ۱۶ ساله‌ای از اهالی روستای خلجان در حوالی تبریز است که مانند رزمندگان دیگر با تلاش و زحمت فراوان، رضایت والدین و مسوولان را برای اعزام به مناطق جنگی جلب می‌کند.

نورالدین فرزندی از خطه آذربایجان است که در جای جای کتاب به صداقت و صراحت، صفا و صمیمیت، سادگی و بی‌تکلفی و شجاعت آذربایجانی‌ها اشاره شده است.

به عبارتی دیگر، روح خطه آذربایجان در این کتاب متجلی شده است و اگر کسی می‌خواهد با روحیات ترک زبان‌ها در دوران دفاع مقدس آشنا شود، حتما این کتاب را بخواند.

رهبر انقلاب در اواخر سال ۱۳۹۰ پس از مطالعه این اثر، در دست نوشته‌ای بر این کتاب، نوشتند:

«این نیز یکی از زیباترین نقاشی‌های صفحه‌ پُرکار و اعجاز گونه‌ هشت سال دفاع مقدس است. هم راوی و هم نویسنده حقاً در هنرمندی، سنگ تمام گذاشته‌اند. آمیختگی این خاطرات به طنز و شیرین‌زبانی که از قریحه‌ ذاتی راوی برخاسته و با هنرمندی و نازک‌اندیشیِ نویسنده به خوبی و پختگی در متن جا گرفته است و نیز صراحت و جرأت راوی در بیان گوشه‌هایی که عادتاً در بیان خاطره‌ها نگفته می‌ماند، از ویژگی‌های برجسته‌ این کتاب است. تنها نقصی که به نظر رسید نپرداختن به نقش فداکارانه‌ همسری است که تلخی‌ها و دشواری‌های زندگی با رزمنده‌‌ای یکدنده و مجروح و شلوغ را به جان خریده و داوطلبانه همراهی دشوار و البته پر اَجر با او را پذیرفته است. ساعات خوش و با صفایی را در مقاطع پیش از خواب با این کتاب گذراندم والحمدلله».

کتاب «نورالدین پسر ایران» پس از انتشار، همواره جزو پرفروش‌ترین آثار سوره مهر بوده است. در ایام نمایشگاه کتاب تهران هم با استقبال فراوان مخاطبان روبه رو گشت، به‌طوریکه در ۱۰ روز ایام نمایشگاه، ۱۰ تیراژ از این کتاب به فروش رفت تا از این حیث نیز رکورددار فروش کتاب نمایشگاه باشد.

کتاب «نورالدین پسر ایران» در ۶۹۸ صفحه، قطع گالینگور و در تیراژ ۲۰۰۰ جلد و با قیمت ۱۴ هزار تومان توسط انتشارات سوره مهر به چاپ پنجاه و پنجم رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا