آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

پیشنهاد ارمنستان برای  ایجاد منطقه ای عاری از سلاح در اطراف قره باغ

نخست وزیر ارمنستان از ارائه پیشنهاد ایجاد منطقه ای عاری از سلاح در اطراف قره باغ با تضمین های بین المللی از سوی کشورش خبر داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، خبرگزاری «آرکا» نوشت: نخست وزیر ارمنستان گفت که این ایده توسط مقامات قره باغ پیشنهاد شده است و او آن را در دیدار روسای جمهور روسیه و آذربایجان در روز ۳۱ اکتبر در شهر سوچی در جنوب روسیه، ابلاغ کرده است.

وی افزود: «اگر این پیشنهاد از سوی (جمهوری آذربایجان) پذیرفته شود ممکن است قره باغ به ارتش دفاعی به اندازه کنونی آن نیاز نداشته باشد».

نخست وزیر ارمنستان همچنین ادعاهای باکو را مبنی بر اعزام نیروهای مسلح ارمنی به قره باغ تکذیب کرد و گفت: «ارتش دفاعی قره باغ از ساکنان محلی تشکیل شده و هدف آن حمایت از جمعیت قره باغ است.»

پاشینیان توضیح داد: «جمهوری آذربایجان با پیشنهاد اعزام هیات نظارتی به قره باغ برای روشن شدن این موضوع که من در ۶ اکتبر در پراگ مطرح کردم، مخالفت کرد».

وی همچنین اظهار داشت که نیروهای جمهوری آذربایجان باید از چندین روستا در قره باغ که در حوزه مسئولیت نیروهای حافظ صلح روسیه هستند، خارج شوند.

پاشینیان گفت: «نسخه به روز شده این پیشنهاد به جمهوری آذربایجان ارائه شده که در آن ایجاد منطقه ای عاری از سلاح در مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان به طور سه کیلومتر در مرز دو کشور درخواست می شود.»

نخست وزیر ارمنستان تصریح کرد: در هر صورت، باید اعلام کنم که نیروهای جمهوری آذربایجان باید از تمام مناطق اشغالی اراضی ارمنستان خارج شوند و این موضع هرگز و به هیچ وجه تغییر نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا