آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

پخش سریال تلویزیونی ” خسرو و شیرین” در شبکه اجتماعی جمهوری آذربایجان

کانال تلگرامی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران که بطور زیرپوستی به عنوان رسانه ای برای تبلیغ افکار قومیت گرایانه و زیانبار “آذربایجان گرایی” در ایران عمل می کند، خبر داد: پخش سریال تلویزیونی ” خسرو و شیرین” آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، این سریال در 12 قسمت از شبکه تلویزیون اجتماعی جمهوری آذربایجان پخش خواهد شد.
آذرتاج افزوده است: « در سریال خسرو و شیرین که براساس اثر نظامی گنجوی، متفکر و شاعر بزرگ آذربایجان ساخته شده، با حفظ موضوع، رویدادهای این سریال با دوران کنونی منطبق شده است!!»
این سریال در روستاهای مردکان، شوولان، مشتاقا و منطقه قوبوستان تصویربرداری شده و خیام عبداله زاده و امین عالی اف، کارگردانی و فارض احمدوف تهیه کنندگی و ایلقار فهمی نویسندگی سناریو این سریال را به عهده داشته اند. نقش خسرو را رستم جبراییل اف و نقش شیرین را کماله پیری اوا و نقش فرهاد را نیز بهروز واقف اوغلو بازی کرده اند.
این سریال را شبکه تلویزیون اجتماعی و استودیو “آذربایجان فیلم” با حمایت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان به مناسبت هشتصد و هشتادمین سال تولد نظامی گنجوی تولید کرده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا