آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

پالس مثبت رئیس جمهور آذربایجان برای ارمنستان

الهام علی اف در دیدار با رئیس جمهور لیتوانی در شهر «باکو» بار دیگر بر آمادگی برای توافق صلح با ارمنستان و پایان دادن به دشمنی ها تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان روز چهارشنبه حین دیدار با رئیس جمهور لیتوانی در شهر «باکو» بار دیگر بر آمادگی کشورش برای امضای توافق صلح با ارمنستان و خاتمه خصومت‌ها تاکید کرد.

علی اف در دیدار با «گیتاناس ناوسدا» رئیس جمهور لیتوانی در باکو، گفت: «ما امروز در مورد وضعیت منطقه و عادی سازی روابط بین آذربایجان و ارمنستان گفتگو کرده‌ ایم. من می‌دانم که شما پس از سفر به آذربایجان از ارمنستان دیدن خواهید کرد. موضع ما کاملاً شفاف است. ما می‌خواهیم با ارمنستان توافق نامه صلح امضا کنیم. ما می‌خواهیم روابط را عادی کنیم و خصومت را کنار بگذاریبم.»

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز اخیرا از آمادگی باکو برای عادی سازی روابط با ارمنستان از جمله امضای توافقنامه صلح و آغاز روند تحدید حدود مرزها خبر داده بود.

«جیحون بایرام اف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ ای که از سوی این وزارت منتشر شد، گفت: «اقداماتی برای آغاز روند مذاکرات در مورد توافقنامه صلح از جمله تعیین روسا و شکل کمیسیون های ملی تعیین حدود مرزهای بین دو کشور انجام شده است.»

منبع: راهبرد معاصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا