آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومی

پاشینیان پیش‌نویس سند تعیین خطوط مرزی با جمهوری آذربایجان را تأیید کرد

نخست وزیر موقت ارمنستان تأیید کرد که پیش‌نویس سندی درباره تعیین خطوط مرزی با جمهوری آذربایجان وجود دارد و تأکید کرد که مفاد این توافقنامه ۱۰۰ درصد مطابق با منافع این کشور است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، “نیکول پاشینیان” نخست وزیر موقت ارمنستان روز پنج‌شنبه در نشست فوق العاده پارلمان ارمنستان تأیید کرد که وجود پیش‌نویس سندی درباره تعیین خطوط مرزی که قرار است با جمهوری آذربایجان منعقد شود و اخباری درباره آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، صحت دارد.

پاشینیان پیش از این در این باره گفته بود که قصد دارد سند جدیدی در خصوص تعیین خطوط مرزی، در پایان مذاکرات سه‌جانبه ارمنستان-آذربایجان-روسیه امضاء کند. به گفته وی، این تصمیم که در توافق با شرکای خارجی اتخاذ شده، صد درصد مطابق با منافع ارمنستان خواهد بود.

نخست وزیر موقت گفت: «این سئوال مطرح شده که آیا سندی که من از آن صحبت کرده‌ام، علنی خواهد شد. بله، قطعاً چنین است و به عقیده من، اکنون هم محافل مخالف ارمنستانی متن این سند را در اختیار دارند.»

این در حالی است که روز گذشته اعتراضات گسترده‌ای در مقابل ساختمان دولت ارمنستان در ایروان برگزار شد و مخالفان پاشینیان از آمادگی وی برای امضای یک سند جدید مرزی با آذربایجان ابراز نارضایتی کردند. طرفداران مخالفان خواستار آن شدند که تمامی مفاد این سند باید علنی شود و نخست وزیر موقت ارمنستان اجازه ندارد چنین سندی را بدون روشن شدن دقیق محتوای آن امضاء کند.

“الهام علی‌اف” رئیس جمهوری آذربایجان چند روز قبل اعلام کرده بود که در حال حاضر مذاکرات با مقامات ایروان درباره مشخص کردن خطوط مرزی بین آذربایجان و ارمنستان جریان دارد. به گفته وی، هیچ‌ گونه درگیری نظامی در مرز بین دو کشور رخ نداده، اوضاع کاملاً باثبات است و مراجعه طرف ارمنستانی به سازمان پیمان امنیت جمعی، اقدامی کاملاً بی نتیجه است.

پاشینیان نیز تأیید کرده بود که مذاکراتی با مقامات باکو درباره تعیین خطوط مرزی در جریان است و نمایندگاه پایگاه نظامی 102 روسیه نیز در این مذاکرات شرکت دارند. به گفته وی، حدود 500 نیروی نظامی آذربایجانی به عمیق 3.5 کیلومتری از خاک ارمنستان نفوذ کرده و همچنان در آنجا حضور دارند، ولی اوضاع باثبات و تحت کنترل ارتش ارمنستان قرار دارد.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا