آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومی

پاشینیان از آمادگی ایروان برای گفتگو با باکو خبر داد

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد این کشور آمادگی دارد تا در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا با جمهوری آذربایجان وارد مذاکره شود.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صداوسیما از ایروان، نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان امروز در نشست دولت گفت که ایروان آمادگی دارد تا در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا با جمهوری آذربایجان وارد مذاکره شود.

وی ضمن مهم شمردن علامت گذاری مرزی بین دو کشور تصریح کرد که ارمنستان در این جهت تلاش می‌ کند. نخست وزیر ارمنستان ابراز امیدواری کرد که اسرای ارمنی جنگ قره باغ در جمهوری آذربایجان هر چه زودتر آزاد شوند.

جیحون بایرامف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان روز گذشته اعلام کرد که باکو آماده عادی سازی روابط با ایروان است. پاییز سال گذشته جنگ ۴۴ روزه بین دو جمهوری شوروی سابق بر سر منطقه قره باغ درگرفت.

پیشتر؛ پایگاه خبری روزنامه یئنی مساوات از تبادل سه اسیر نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان خبر داد. با میانجیگری فرمانده نیرو‌های صلح بان روسی، یک نظامی جمهوری آذربایجان که در منطقه ” آغدره ” توسط نیرو‌های نظامی ارمنستان بازداشت شده بود در قبال آزادی دو نظامی ارمنستان به جمهوری آذربایجان تحویل داده شد.

بر اساس توافق‌نامه آتش‌بس ۱۰ ماده‌ای که با میانجی‌گری روسیه بین دو کشور امضا شد، ارمنستان مجبور شد هفت منطقه را به آذربایجان بازگرداند که قبلاً حدود سه دهه در کنترل خود داشت.

با وجود امضای آتش‌بس بین روسای جمهور آذربایجان و ارمنستان در مسکو، هنوز صلح و آرامش پایدار بین دو کشور همسایه استقرار نیافته و اسرای ارمنی در جمهوری آذربایجان بسر می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا