آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

 پاشینیان آماده توافق با اردوغان می شود؟

پرتال خبری «مساوات.کام»: «اظهارات رییس جمهور ترکیه در رابطه با احتمال آغاز گفتگو بین آنکارا و ایروان به موضوع مذاکره تبدیل شده است.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «آیدین میرزا زاده» نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان در مصاحبه با پرتال خبری «مساوات.کام» در این خصوص گفت: «ارمنستان نیاز جدی به ترمیم روابط خود با ترکیه و آذربایجان دارد. زیرا، ارمنستان دسترسی به آب های آزاد ندارد. زمانی ارامنه در سرزمین های تاریخی جمهوری آذربایجان دولتی برای خود تاسیس کردند. امروز آنها باید مشکلات خود را به تنهایی حل کنند. زمانی که ارمنستان قره باغ را اشغال کرد، ترکیه روابط خود با ایروان را قطع کرد. امروز برای برقراری روابط بین دو کشور فرصت مناسبی ایجاد شده است. ترکیه پیام های مثبتی می دهد. برای استفاده از این فرصت ها باید روابط حسن همجواری برقرار شود».

این نماینده پارلمان با بیان این که ارمنستان با مطرح کردن ادعاهای ارضی علیه ترکیه و نیز مسئله نسل کشی جعلی ارامنه نمی تواند به اهداف خود برسد، افزود: «ارمنستان باید از این ادعاها امتناع کند. دولت ارمنستان باید پیام های مثبتی بدهد. از این منظر، جمهوری آذربایجان از ترمیم روابط بین دو کشور استقبال می کند. الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان نیز بارها اعلام کرده که برقراری روابط بین باکو و ایروان امکان پذیر است».

«راضی نورالله یف» نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان نیز در مصاحبه با پرتال خبری «مساوات.کام» در این خصوص گفت: «ترمیم روابط بین ارمنستان و ترکیه می توانتد فرصتی برای امضای توافقنامه صلح بین ایروان و باکو ایجاد کند. باید به «پاشینیان» پیام هایی ارسال شود: اگر می خواهی ارمنستان را به کشور توسعه یافته تبدیل کنی، باید با آذربایجان توافقنامه صلح را امضای کنی. «پاشینیان» باید از فرصت ایجاد شده استفاده کند. اگر وی صداقت نشان دهد، می تواند حمایت برخی محافل در ترکیه، جمهوری آذربایجان، روسیه، کشورهای غربی و اتحادیه اروپا را به دست بیاورد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا