آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

پاسخ کوبنده روحانی گرجستانی به چرندیات فاضل مصطفی

یکی از روحانیون گرجستانی به اظهارات ریاکارانه فاضل مصطفی نماینده مجلس جمهوری آذربایجان در خصوص ایجاد فرصت برای آموزش های دینی آذری های مقیم گرجستان واکنش نشان داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، اخیرا فاضل مصطفی نماینده مجلس جمهوری آذربایجان، کشوری که بیشتر جمعیت آن را شیعیان تشکیل می دهند، در جریان سخنرانی خود در مجلس این کشور در مورد گرجستان گفته بود:
«در مدارس ملی ما در گرجستان کمبود پرسنل وجود دارد. گزینه بهینه برای حل این مشکل ایجاد دانشگاه مشترک در تفلیس با حمایت دولت های گرجستان و جمهوری آذربایجان است… اکثر روحانیون ما در گرجستان یا توسط ایران در موسسات مذهبی آن آموزش دیده و ناآگاهی در بین آذربایجانی های گرجستان در حال افزایش است. اکنون باید نسبت به این موضوع واکنش نشان دهیم. باید برای آذربایجانی های گرجستان فرصت هایی ایجاد کرد تا آموزش های دینی ببینند.»

حاجی قربان مرگوزوف از روحانیون گرجستان در پاسخ به چرندیات فاضل مصطفی نماینده مجلس ملی جمهوری آذربایجان گفته است:
«روحانیون آذربایجانی مقیم گرجستان تحصیلات متوسطه و عالی دینی خود را در آذربایجان، ترکیه، ایران، عراق و سوریه گذرانده و به کشور خود در گرجستان بازگشته و در مساجد و مساجد در خدمت مسلمانان بوده اند.
آقای فاضل مصطفی؛ همانطور که حتما می دانید مراکز علمی نجف و قم که سال هاست به عنوان مراکز بزرگ آموزشی دینی فعالیت می کنند، همیشه تنها آدرس برای افرادی هستند که می خواهند در فرقه جعفری تحصیلات عالی کسب کنند. بنابراین، اینکه این مراکز و روحانیونی که در آنجا تحصیل می کنند را تهدید می بینید، نشان می دهد که شما بسیار حیله گر بوده و بلندگوی افکار آغشته به جهل پیچیده هستید.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا