آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

وعده زندگی بهتر به ارامنه قره‌باغ از سوی علی اف

رئیس‌جمهور آذربایجان به رغم تنش‌ها با ارمنستان اعلام کرد، مطمئن است زندگی ارامنه‌ ساکن قره‌باغ بسیار بهتر از قبل خواهد شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در شرایطی که تنش‌های شدید باکو و ایروان از یک سو و اتهام‌ زنی‌های دو طرف درباره تدارک برای حمله نظامی ادامه دارد، الهام علی‌اف رئیس‌ جمهور آذربایجان تلاش کرد به ارامنه ساکن در منطقه قره‌باغ درباره زندگی بهتر در آینده اطمینان بدهد.

وی در اظهاراتی در مراسم افتتاحیه دهمین مجمع جهانی باکو با موضوع «جهان امروز: چالش‌ها و امیدها» گفت: «جمهوری آذربایجان کشوری با رواداری مذهبی و قومی بالاست که نمایندگان اقوام و اصول دینی مختلف در صلح و کرامت زندگی می‌کنند. بنابراین مطمئنم زندگی ارامنه‌ای که در منطقه قره‌باغ آذربایجان زندگی می‌کنند بسیار بهتر از دوران اشغال خواهد بود».

علی اف همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر درگیری، تاریخ، پویایی خاص و پایان خود را دارد اما مهم این است که اختلافات بین کشورها بر اساس قوانین بین المللی، تمامیت ارضی و حاکمیت حل‌وفصل شود.

وی افزود: با زور نمی‌تواند تغییر کند. این موضع جمهوری آذربایجان است و این موضع نه تنها در خصوص مورد ما، بلکه درباره همه درگیری‌ها در جهان صدق می‌کند. و این موضع را علناً بیان می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا