آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان: سطح کنونی روابط با اسراییل، باکو را قانع نمی کند

میکائیل جباروف گفت: سطح کنونی روابط با اسراییل، باکو را قانع نمی کند! اسراییل ویژگی های منحصر به فردی دارد!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، میکائیل جباروف، وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان که به وزیر اسراییلی دولت این جمهوری شهرت دارد، در گفتگو با روزنامه “اسراییل ها یوم” تاکید کرد اسراییل سومین شریک تجاری جمهوری آذربایجان است، اما این سطح از روابط، ما را قانع نمی کند و  امیدوار به گسترش هرچه بیشتر روابط با اسراییل است!

به گزارش “آذ نیوز” ، میکائیل جباروف در آستانه دیدار برخط خود با گابی اشکنازی، رییس اسراییلی کمیسیون مشترک جمهوری آذربایجان و اسراییل که در هفته آینده برگزار خواهد شد، به “اسراییل ها یوم” گفت: « تمامی شرایط برای توسعه روابط سودمند در زمینه های گردشگری و کشاورزی و فناوری کشاورزی موجود است. »

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان افزود: « جمهوری آذربایجان با اسراییل در زمینه دفاع سایبری، فناوری های اطلاعاتی، سرمایه گذاری و آموزش و منابع آب  و بخش درمان نیز همکاری های مفیدی دارد. باکو درباره گشایش دفتر گردشگری آذربایجان در اسراییل تصمیم گیری رسمی کرده است و همچنین درباره گشایش دفتر تجاری نیز کارها در حال انجام است. ما خواهان فعال تر کردن مجدد اتاق تجارت و صنایع اسراییل – آذربایجان در کوتاه مدت برای توسعه روابط اقتصادی و تشویق گفتگوهای تجاری دولتی و خصوصی هستیم. ما اطمینان داریم که از تجربه موفق اسراییل در زمینه واکسیناسیون نیز در آذربایجان استفاده خواهد شد. بخش فناوری نیز از بخش های جالب توجه برای بهتر کردن همکاری هایمان با اسراییل است.»

میکائیل جباروف افزود: « در بخش خصوصی روابط با سرعت در حال تحکیم است که در شاخص های اقتصادی آذربایجان نیز منعکس شده است. به نحوی که در ربع نخست سال 2021 ، شاخص های رکورد هم در صادرات غیرنفتی و هم در جمع آوری مالیات به دست آمد. »

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان درباره تماس ها با مقامات صهیونیستی گفت: « خیلی وقت ها در سطوح حرفه ای تماس می گیریم و مناسبات خیلی خوبی داریم. با سفارت اسراییل در آذربایجان هم همکاری مفیدی داریم. همچنین با دفاتر مختلف اسراییل نیز رابطه داریم.»

میکائیل جباروف سال آینده را بخاطر 30 سالگی برقراری روابط دیپلماتیک جمهوری آذربایجان و رژیم صهیونیستی، سال مهمی خواند و در بیان نظر خود درباره این رژیم گفت : « من هم به عنوان وزیر و هم در چارچوب غیررسمی چندین بار به اسراییل سفر کرده ام. فکر می کنم که اسراییل ویژگی های منحصر به فردی دارد. در اسراییل به تحصیل و آموزش و علم احترام گذاشته می شود و قلبا برای آن کار می کنند. سطح بالای زندگی و تولید ناخالص داخلی و سطح بالای آموزش عالی نیز ذهنیت خوبی درباره اسراییل ایجاد می کند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا