آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

واکنش ها به تبلیغات ضد شیعی در شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان

فعالان دینی و سیاسی جمهوری آذربایجان نسبت به تبلیغات منفی شبکه های تلویزیونی باکو علیه سربازان و نظامیان دیندار این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در پی تشدید تبلیغات منفی علیه سربازان و نظامیان دیندار جمهوری آذربایجان در شبکه های تلویزیونی باکو و جاسوس و ستون پنجم نامیده شدن نیروهای نظامی «حسین چی» در برنامه های تلویزیونی این کشور، فعالان دینی و سیاسی جمهوری آذربایجان نسبت به تبلیغات جریان های ضد شیعی واکنش نشان دادند.

حاج الچین قاسم لی، معاون جنبش اتحاد مسلمانان با انتشار مطلبی در واکنش به اهانت کنندگان به سربازان و نیرو های حسین چی جمهوری آذربایجان نوشت: «هنوز نمی فهمند که اکثریت مطلق مردم جمهوری آذربایجان مسلمان هستند. اکثریت بزرگ  کسانی که در جنگ شرکت کردند و بخصوص کسانی که قهرمانانه جنگیدند، فرزندان مسلمان بودند. امروز خانواده های شهدا نیز با یادآوری شهید شدن فرزندانشان خود را تسلّی می بخشند. در دوره جنگ 44 روزه، اکثریت داوطلبان و کسانی که در خط مقدم بودند، برای اینکه تظاهر نشود، نام خود را از روی لباس نظامی پاک می کردند و بجایش «یا حسین» می نوشتند. همچنین اکثریت با کسانی بود که با تکبیر گفتن هایشان، دشمن را فراری می دادند و نیز کسانی که بخاطر شجاعت در جنگ، مدال گرفتند. »

الچین قاسم لی افزود: «شخصیتی مثل شاه اسماعیل خطائی نیز حسین چی بود. تحریف تاریخ ملتی که پیشینه دارد و تلقین بی اعتقادی به جوانان، آب به آسیاب دشمن ریختن است. امروز نیز در میان طبقه پیشرو ملت آذربایجان، حسین چی ها جایگاه مهمی دارند و نه ستون پنجم.  حسین چی ها برای این ملت و این دولت سر بلندی آورده اند. در طول تاریخ همین گونه بوده است و در آینده هم همین گونه خواهد بود. شما به خود نیز نگاه کنید و ببینید که آیا وصله ناجوری برای این ملت نیستید؟ کسانی که از مسلمان نامیدن خود خجالت می کشند و هویت اسلامی را انکار می کنند و فرق میان تکبیر و شهادتین را نمی دانند، چه کسانی هستند؟ امام حسین (ع) نماد شهادت در اسلام است. امام حسین (ع) بانی مکتب شهادت است. با پذیرش امام حسین (ع) می توان این شجاعان را شهید نامید. با انکار امام حسین (ع) ، شهید بودن این ها را نیز انکار می کنید. بهترین توصیه برای شما این است که سخن نگویید. سکوت کنید. ساکت باشید تا  دستکم مردم شما را آنگونه که هستید، نشناسند. ساکت بمانید که خدمت کردنتان به منافع خارجی، فقط در درون خودتان بماند و نمایان نشود. اکثریت این ملت حسین چی است. خواه قبول داشته باشید و خواه قبول نداشته باشید، اینگونه است.»

همچنین در واکنش به انتشار ویدئویی از شخصی به نام «جمشید»، کارشناس سیاسی و تحلیلگر شبکه اسپیس علیه سربازان و نیروهای حسین چی جمهوری آذربایجان، حاج شهادت حیدر اف، از خطبای مسجد «امام امت» روستای بلبله در حومه باکو ( نام این مسجد تا چند سال پیش، مسجد امام خمینی (ره) بود که امنای مسجد برای خاتمه دادن به بهانه جویی های دولت جمهوری آذربایجان نام این مسجد را به “امام امت” تغییر دادند!) با انتشار ویدئویی تاکید کرد: «کسانی که این قبیل افراد را به شبکه های تلویزیونی می آورند، توجه داشته باشند که این افراد علیه عقاید دینی مردم سخن می گویند و با اهانت و سخنان نسنجیده به ملت توهین می کنند. اینها آن قدر هار شده اند که به امام حسین (ع) و مذهب و دین جسارت می کنند.  هشتاد درصد مردم این کشور، خواه شما مخفی کنید یا نکنید، شیعه است. در این کشور اهل سنت نیز زندگی می کنند و در طول تاریخ، شیعیان و اهل سنت در اینجا  برادرانه زندگی کرده اند. »

حاج شهادت حیدر اف گفت: «نیروی بزرگی که اراضی این کشور را آزاد کرد، از کسانی تشکیل شده است که مکتب شهادت و مکتب امام حسین (ع) را می شناسند و با نثار خون خود و پذیرش شهادت، به اثبات رساندند که صاحبان همین عقیده توانستند سرزمین های جمهوری آذربایجان پس از سال ها از اشغال دشمن آزاد کنند. اما، در زمان جنگ فرزندان شما کجا بودند؟ یکی را نشان می دادید! پیروان امام حسین (ع) بودند که درک کردند با شهادت به خط پایان نخواهند رسید و برعکس، به ابدیت خواهند پیوست.»

حاج شهادت حیدر اف خطاب به مخالفان برده شدن نام حسین (ع) در جمهوری آذربایجان گفت: «اصلا، چرا این قدر نام امام حسین (ع) برای شما ناراحت کننده است؟ چه چیزی شما را می سوزاند؟ مگر هرکس یا حسین (ع) می گوید، عامل ایران است؟ آیا امام حسین (ع) فقط برای ایران است؟ عاشقان امام حسین (ع) در ایران هم وجود دارند و در آذربایجان نیز هشتاد درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و به لحاظ درصد جمعیت  در دنیا، در ردیف نخست قرار دارند. در ترکیه نیز وجود دارند و در همه جای دنیا عاشقان امام حسین (ع) را خواهید یافت. اگر هر کس که نام امام حسین (ع) را به زبان می آورد، عامل ایران باشد، پس همکاری با ایران چه نام دارد و عامل کجاست؟ شرکت های ما با ایران همکاری خواهند کرد و به امر بازسازی مناطق آزاد شده خواهند پرداخت.

توافق هایی درباره سد خد اآفرین داریم. روسای دولت هایمان دیدار می کنند. اگر ارتباط با ایران به معنای عامل ایران بودن است، پس باید به اینها هم خائن به وطن گفته شود؟»

حاج شهادت حیدر اف افزود: «مراسم عاشورا و مساجد و عادات و سنن ما در آداب مذهبی مان در هم آمیخته اند و تاریخ کهنی دارند. همه این را می دانند. اما، برخی ها برای رسیدن به مقام و جایگاه و کسانی که تا دیروز علیه دولت سخن می گفتند، امروز با مشاهده تغییر اوضاع و درک اینکه اگر علیه دولت سخن بگویند، به دهانشان زده خواهد شد، اینگونه علیه عقاید ملت موضع می گیرند. اینها برده شکم هایشان هستند و شخصیت و انسانیت  ندارند. به همین خاطر می روند در شبکه های تلویزیونی این حرف ها را بیان می کنند. چه کسی بر این شبکه های تلویزیونی نظارت می کند؟ در هفته های اخیر دیدید که خانواده های شهدا به  اداره کنندگان تلویزیون ها چه چیزهایی گفتند؟  ( اشاره به اعتراضات خانواده های شهدا به مراد داداشف، رییس شبکه تلویزیونی خزر که با اهانت هایش احساسات مردم جمهوری آذربایجان و بخصوص خانواده شهدا را جریحه دار کرده بود.)»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا