آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

واکنش مسئول روابط خارجی ارامنه قره‌باغ به اظهارات رئیس جمهور آذربایجان

پس از اظهارات جنجالی الهام علی اف درباره ارامنه ساکن قره‌باغ، مسئول روابط خارجی این منطقه مورد مناقشه پاسخ او را داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان روز جمعه در مصاحبه‌ ای گفته بود که «ارمنی‌های ساکن قره باغ در داخل جمهوری آذربایجان از وضعیت و موقعیت، استقلال و از هیچ امتیاز خاص دیگری برخوردار نخواهند بود.»

این صحبت‌ها، واکنش «دیوید بابایان» مسئول روابط خارجی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ را به دنبال داشت.

وی در پیامی فیسبوکی نوشت: «خب چه باید گفت؟ اصلا نمی‌شود وارد جزئیات آن شد.»

این مقام ارمنی ادامه داد: «بگذارید فقط این موارد را بگویم. اول از همه از علی‌اف بابت صداقتش تشکر می‌کنم. در واقع نه آذربایجان و نه رهبری آن هرگز درباره برنامه‌هایشان برای “خانکندی” کسی را گمراه نکرده یا فریب نداده‌ اند. دوم اینکه، در واقع قره‌باغ اصلا ارتباطی به اینکه بخشی از آذربایجان باشد، ندارد چون در آن صورت اصلا قره‌باغی وجود نخواهد داشت.»

دیوید بابایان افزود: «علاوه بر این، برای خود خانکندی، هرگونه وضعیت در داخل جمهوری آذربایجان غیر قابل قبول است. چطور می‌شود که یهودی‌ها داخل آلمان نازی وضعیت اداری-سرزمینی داشته باشند؟»

لازم به یادآوری است، الهام علی‌اف در مصاحبه با تلویزیون دولتی این کشور با اشاره به آخرین تحولات در قره‌باغ اظهار داشته بود: «هیچ موقعیت و امتیاز خاصی به ارمنیان قره‌باغ اعطا نخواهند شد، اما حقوق و امنیت آنها توسط دولت آذربایجان تامین خواهد شد.»

منبع: راهبرد معاصر

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا