آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

واکنش عضو کمیسیون مجلس به هشدار عدم سفر به تهران از سوی جمهوری آذربایجان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه شهروندان این کشور به جز موارد ضروری به ایران سفر نکنند به منافع دو کشور آسیب می زند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جلیل رحیمی جهان آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در واکنش به اقدام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه شهروندان این کشور به جز موارد ضروری به ایران سفر نکنند، گفت: حادثه رخ داده در مورد سفارت جمهوری آذربایجان، در همه جای دنیا و برای برخی دیگر از کشورها به صورت روزانه اتفاق می افتد و این مهم هیچگاه موجب قطع روابط دیپلماتیک و بستن سفارتخانه ها منجر نشده است.
نماینده مردم تربت‌ جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید اذعان کرد تحلیلگران سیاسی از اتخاذ چنین سیاستی از سوی جمهوری آذربایجان متعجب هستند؛ در واقع کشورها در رفت و آمدها و دیپلماسی منافع متقابل دارند لذا بستن سفارت از سوی باکو در تهران، به منافع این کشور نیز آسیب وارد می کند زیرا شهروندان دو کشور رفت و آمد داشته و تعامل می کنند.
وی ادامه داد: رییس جمهور، مسئولان دستگاه دیپلماسی، رسانه ها و همچنین مردم کشورمان نسبت به حادثه رخ داده برای سفارت جمهوری آذربایجان ابراز همدردی کرده و آن را محکوم کردند که نشان از درک عاقلانه است لذا انتظار می رفت چنین رویکردی از سوی باکو اتخاذ شود.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: اقدام وزارت خارجه جمهوری آذربایجان مبنی بر اینکه شهروندان این کشور به جز موارد ضروری به ایران سفر نکنند به منافع دو کشور آسیب می زند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم رویکرد مذکور تغییر کند زیرا دو کشور همسایه بوده و روابط دوجانبه در زمینه های مختلف دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا