آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

واکنش حاج ایلقار ابراهیم اوغلو به شیعه ستیزی شبکه رئال تی وی جمهوری آذربایجان

رهبر جمعیت دینی جمعه جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه اهانت به مقدسات شیعه ، اهانت به بشریت و توهین به کل جمهوری آذربایجان است، اهانت شبکه تلویزیونی "رئال تی وی" جمهوری آذربایجان به امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با انتشار ویدئویی در واکنش به شیعه ستیزی و اهانت رئال تی وی به مقدسات شیعه گفت: « به آقا ابوالفضل (ع) و دستان بریده اش و حضرت امام حسین (ع) شریف ترین موجود خلقت، نور چشم تمام جهان اسلام اعم از سنی و شیعه، نوه عزیر پیامبرمان ، نماد مردانگی و آزادگی تمسخر و اهانت شده است. این دو شخصیت نمادهای شایستگی و وجدان و ارزش هستند. ملت آذربایجان به این دو شخصیت محبت ذاتی و روحی دارند. اهانت به آنها اهانت به صدها میلیون نفر در دنیاست، اهانت به احساسات انسان های ملت ماست، اهانت به ارزش های ترسیم شده در پرچممان است. این اهانت هیچ توضیح و توجیهی نمی تواند داشته باشد و هیچ تبرئه ای هم ندارد. »
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو با انتقاد از انفعال روشنفکران و باسوادان جمهوری آذربایجان به این اهانت وقیحانه گفت: « روشنفکران و باسوادان و جامعه کارشناسی کشور که گرچه همواره به این موضوعات هشیار است، متاسفانه ببینید که جامعه به چه وضعی دچار شده است و چه روحیه احتیاط کاری بر جامعه حاکم شده است که در واکنش به چنین موضوعی در افکار عمومی دیرکرد هم وجود دارد. حال آنکه در اصل، به آذربایجان اهانت شده است. به انسان وطن ما و ارزشهایمان اهانت شده است. به آب و هوای معنوی که از زمان جنگ میهنی 44 روزه موجود است، اهانت شده است. خدا عنایت کند که این موارد همانطور که استثناء است، باقی بماند و در تمامی موارد از خداوند می خواهم که این اهانت کنندگان و این گمراه شدگان، اشتباه خود را درک کنند و در درگاه خداوند توبه کنند و چون این قباحت را در منظر اجتماعی انجام داده اند، در اجتماع هم توبه خود را اظهار کنند. هیچ توجیهی ندارد که درباره این دو شخصیت که ارزش های بشریت و مایه های روح ملی ما هستند، سخنان اهانت آمیز بیان شود.»
گفتنی است آگاهان مسایل جمهوری آذربایجان معتقند شیعه ستیزی و اهانت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) به سیاستی روندی برای از بین بردن عقاید شیعی جمهوری آذربایجان و تغییر ترکیب مذهبی این کشور تبدیل شده است و نظام صهیونیست گرای جمهوری آذربایجان با استفاده از مشورت های صهیونیست ها و مراکز پان ترکیست، عامدانه دشمنی خود با ایران را تشدید و از دشمنی با ایران نیز به منظور نابودسازی شیعه در جمهوری آذربایجان به عنوان مستمسک استفاده می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا