آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

واکنش جمهوری آذربایجان به بیانیه گروه مینسک در خصوص 6 نظامی ارمنی بازداشت شده از سوی این کشور

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد ۶ نظامی ارمنی بازداشت شده، هنگام مین گذاری جاده‌های مواصلاتی در اراضی این کشور اسیر شده اند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به بیانیه گروه مینسک درباره بازداشت شش نظامی ارمنی توسط نظاميان اين کشور واکنش نشان داد و اعلام کرد اين شش نظامی ارمنی بازداشت شده، هنگام مین گذاری جاده‌های مواصلاتی در اراضی جمهوری آذربایجان اسیر شده اند.

در این اطلاعیه آمده است ارمنستان هر روز امنیت افراد و شهروندان را به خطر می‌اندازد و از ارائه اطلاعات درباره نقشه‌های مین گذاری شده امتناع می‌کند، بنابراین رؤسای مشترک گروه مینسک قبل از پیشنهاد آزادسازی متقابل “همه در مقابل همه” باید حداقل به علل بازداشت این افراد توجه کرده و خرابکاران را از انجام چنین اقداماتی بازدارند.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد ما به دفعات اعلام کرده ایم که طرفدار حل مسائل و تنش پیش آمده در مرز از طریق گفتگو هستیم و دعوت سازمان‌ها و جوامع بین الملل بر تعیین حدود مرز‌های میان دو کشور استقبال و اعلام می‌کنیم، عادی سازی روابط تنها با استناد به حقوق بین المللی و احترام به حق حاکمیت می‌تواند آغاز شود و زندگی مسالمت آمیز میان دو کشور امکانپذیر است.

پیشتر؛ در پی تنش و حوادث پیش آمده در مرز میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود: دو گروه شناسایی نظامی ارمنستان در بخش “کلبجر” در مرز دو کشور با وارد شدن به عمق اراضی جمهوری آذربایجان اقدام به شناسایی و مین گذاری کرده بودند که توسط نیرو‌های نظامی کشورمان بازداشت شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا