آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

واکنش جمهوری آذربایجان به اظهارات وزارت خارجه ارمنستان

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد رزمایش مشترک در “لاچین” گامی موثر در تامین ثبات در منطقه است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از باکو، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد رزمایش مشترک در “لاچین” گامی موثر در تامین ثبات در منطقه است.
سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در واکنش به اظهارات انتقادی وزارت خارجه ارمنستان در برگزاری رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه گفت: برگزاری رزمایش در داخل اراضی هر کشوری حق قانونی هر کشور است و جمهوری آذربایجان با استناد به این حق حاکمیت خود تاکنون رزمایش‌های زیادی در خاک خود، به تنهایی و یا با مشارکت کشور‌های دیگر انجام داده است.
” لیلا عبداله اوا ” با تاکید بر حفظ ثبات و امنیت در منطقه افزود: رزمایش مشترک در “لاچین” نیز گامی مشابه و در راستای تامین ثبات و امنیت در منطقه است و ما می‌خواهیم توجه وزارت خارجه ارمنستان را به این واقعیت جلب کنیم که، مانور نظامی یک کشور در خاک خود تهدید نیست، بلکه ادعا‌های ارمنستان نسبت به سرزمین‌های دیگر کشور‌ها، تجاوز نظامی، اشغال اراضی و نقض اصول و حقوق بین الملل تهدیدی علیه صلح و امنیت است.
وی در پایان با اشاره اجرای مفاد معاهده‌ی سه جانبه‌ی صلح گفت: اگر ارمنستان خواهان تامین صلح و امنیت در منطقه است باید به تعهداتی که امضاء کرده است عمل کند.
وزارت خارجه ارمنستان رزمایش مشترک جمهوری آذربایجان و ترکیه را تهدید صلح و امنیت در منطقه و متناقض با بیانیه سه جانبه امضا شده در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ میلادی خوانده است.
جمهوری آذربایجان و ترکیه از روز گذشته رزمایش مشترکی را در منطقه آزاد شده ” لاچین ” آغاز کرده اند.
شهرستان لاچین جمهوری آذربایجان در سال ۱۹۹۲ توسط ارمنستان اشغال شده بود و سال گذشته بر اساس توافق نامه صلح سه جانبه (روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان) پس از ۲۸ سال به جمهوری آذربایجان تحویل داده شد؛ و هم مرز با ارمنستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا