آخرین اخباراخباراردبیلترکیهعمومی

واکنش تند رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه به معاهده با قطر

کمال قلیچدار اوغلو: «ذهنیت حاکم را که کشوری به این عظمت را تبدیل به قطرستان کرده است در صفحه‌ های غبار گرفته تاریخ دفن خواهیم کرد.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه در واکنش به رسمیت یافتن معاهده این کشور و قطر در مورد آموزش پزشکی دانشجویان قطری در ترکیه، گفت: «کشوری به این بزرگی را تبدیل به قطرستان کرده‌ اند. اگر به قدرت برسیم این معاهده را پاره خواهیم کرد.»

لازم به ذکر است،بر اساس معاهده جدیدی که بین ترکیه و قطر به امضا رسیده و روز گذشته با امضای رئیس‌ جمهور رجب طیب اردوغان رسمیت یافته است، دانشجویان قطری در چارچوب همکاری‌ های نظامی‌ دو کشور در حوزه بهداشت و درمان و پزشکی نیز امکان آموزش در ترکیه را خواهند یافت.

دانشجویان قطری در حوزه‌ های مختلف پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی و داروسازی بدون شرکت در امتحانات ورودی دولت ترکیه امکان حضور در دانشگاه‌ های ترکیه را به دست خواهند آورد.

قلیچدار اوغلو در صفحه توییتر خود در این باره نوشت: «آیا به هنگام انجام چنین کارهایی هیچ حس شرمی‌ به شما دست نمی‌ دهد؟ آیا یک نفر از میان شما پیدا نشد تا بگوید که این کار ناعادلانه‌ ای است. فرزندان ما برای ورود به آن مدارس تمام جوانی‌ شان را به باد می‌ دهند.»

وی خطاب به جوانان ترکیه گفت: «جوانان نگران نباشید. ذهنیت حاکم را که کشوری به این عظمت را تبدیل به قطرستان کرده است، در صفحه‌ های غبار گرفته تاریخ دفن خواهیم کرد. این واپسین تلاش‌ های آنها است. چنین پروتکل‌ هایی را نیز پاره خواهیم کرد.»

منبع: آناج

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا