آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

وال استریت ژورنال: بحران اقتصادی کنونی در ترکیه متفاوت تر از بحران های قبلی است

وال استریت ژورنال آمریکا در تحلیل خود از آشفتگی اخیر بازارهای مالی ترکیه، از متفاوت بودن بحران اقتصادی کنونی ترکیه در مقایسه با بحران های قبلی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از روزنامه جمهوریت ترکیه، روزنامه وال استریت ژورنال چنین نوشت: «بحران اقتصادی در ترکیه باعث فقر جامعه ترکیه شده است. در حالی که پیشرفت های اقتصادی ترکیه در 20 سال گذشته باعث ارتقا سطح زندگی میلیون ها نفر از مردم ترکیه به سطح متوسط شده بود، اما بحران اقتصادی اخیر در این کشور باعث شده است که مردم در صف های طولانی نان ارزان قیمت، انتظار بکشند. مصرف گوشت در ترکیه به شدت پایین آمده و مردم در جستجوی راهی برای رفتن به کشورهای اروپایی هستند. اردوغان رئیس جمهور ترکیه علی رغم افزایش روزافزون تورم، همچنان اصرار به پایین آوردن نرخ بهره دارد و هیچ کس در ترکیه نمی تواند مقابل این سیاست اردوغان بایستد. طبقه کارگری و متوسط جامعه که قشر طرفدار اردوغان را تشکیل می دادند، از وضعیت موجود بسیار ناراضی هستند. ابراهیم چاکیجی از مسئولین پیشین بانک جهانی گفته است که دیگر تمامی نهادها و بروکراتها تحت امر اردوغان هستند و نمی توان شخص و یا نهادی را به خاطر وضع موجود متهم کرد. این بار بحران شکل دیگری دارد. بحران کنونی بحران رفتن به سوی فقر و تنگدستی است.»
وال استریت ژورنال در ادامه چنین نوشت: «بانک های ترکیه ای تا به امروز در مقابل بحران ارز ایستادگی کرده اند، اما اقتصاددانان بر این باورند که افت دوباره ارزش لیر می تواند باعث ورشکستگی بانک ها و عدم توانایی ترکیه در تسویه بدهی های خارجی شود.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا