آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

هنرمند گرجی: به فرهنگ و هنر ایران علاقه‌ مندم

خانم ناتلا گریگالاشویلی در دیدار با رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس نسبت به فرهنگ و هنر ایران ابراز علاقه‌ کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، احمد علی مهری‌اردستانی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس و خانم ناتلا گریگالاشویلی، هنرمند و عکاس حرفه‌ ای گرجی دیدار و در خصوص راه‌های معرفی هرچه بیشتر فرهنگ و پیشرفت‌های ایران امروز با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی گفت‌وگو کرد.

مهری‌اردستانی با اشاره به اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور و معرفی برخی جاذبه‌های گردشگری کشورمان اظهار داشت: علاوه بر تاریخ فرهنگ غنی ایران که از چشم هیچ هنرمندی پوشیده نیست و نیاز به معرفی بیشتر دارد.

وی مطرح کرد: ایران امروز نیز با تلاش جوانان و دانشمندان در حوزه‌های علمی، آموزشی، پزشکی، فناوری‌های نوین به پیشرفت‌های قابل توجهی دست یافته که باید توسط هنرمندان و دوستداران ایران زمین به تصویر کشیده شود.

رایزن فرهنگی کشورمان در تفلیس گفت: در هنر عکاسی، احساسات، عواطف و ایجاد ارتباط با افراد و مکان‌ها بیش از بخش هنری و فنی آن تاثیرگذار است لذا امیدواریم از این طریق و با برگزاری نمایشگاه‌ها اختصاصی و گروهی بتوانیم دو کشور را بهتر معرفی کنیم.

خانم ناتلا گریگالاشویلی با ابراز علاقه‌مندی خود برای همکاری جهت انجام هرگونه کار مشترک با رایزنی فرهنگی کشورمان در گرجستان، افزود: تاکنون دو مرتبه به ایران سفر داشته‌ام و چند نمایشگاه گروهی و اختصاصی با برخی از هنرمندان عکاس ایران در تفلیس برگزار کردم لذا با توجه به علاقه‌مندی به فرهنگ و هنر ایران همیشه تلاش می‌کنم در جریان فعالیت‌های فرهنگی این کشور قرار بگیرم.

این هنرمند گرجی تصریح کرد: برای گرجیان بسیار جالب است که ایران را از زاویه دیگری به ویژه پیشرفت‌های حاصل شده در حوزه‌های مختلف تماشا کنند.

خانم ناتلا گریگالاشویلی بیان کرد: در حال حاضر، یک پروژه عکاسی در یکی مناطق کوهستانی آجارا که سنت‌های قدیمی گرجستان در آن حفظ شده و تقریبا همانند عشایر ایران و زندگی می‌کنند را در دست اقدام دارم.

وی تأکید کرد: پروژه عکاسی جاده ابریشم در گرجستان و تاثیر آن بر فرهنگ و آداب و رسوم مردم را نیز در دست تهیه دارم که امکان اجرای آن در قالب یک کار مشترک وجود دارد.

خانم ناتلا گریگالاشویلی یادآور شد: ایران کشوری متمدن با فرهنگ غنی است و مردم گرجستان نیز این کشور را بسیار خوب می‌شناسند.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا