آذربایجاناخبارویژه

بازداشت رهبر آذری نورچی های روسی

هدف اصلی انجمن نورچی ها ایجاد به اصطلاح یک دولت اسلامی جهانی است.

دادگاهی در شهر روستوف دوندا روسیه  رهبر نورچی های محل این منطقه حاجی بی اسماعیل اف را  به 130 هزار روبل جریمه محکوم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  رای صادر شده دادگاه  به خاطر همکاری  حاجی بی  اسماعیل اف  فقط جزای نقدی اعلام شده و محکومیت  وی را از زندان تعدیل کردند. 

حاچی  بی اسماعیل اف در سال 1966 میلادی در جمهوری آذربایجان بدنیا آمد. او سپس به روستوف  رفته  و پس از اتمام دروس دینی ، نورچی گری و سایر آیین افراطی گری را در خانه شخصی خود تبلیغ می کند. از سال 2005 تا 2012 او در اوکراین زندگی می کرد. اما پس از بازگشت دوباره  فعالیت های افراط گری را ادامه داده  است. افسران سرویس اطلاعاتی و امنیتی روسیه  در بازرسی از آپارتمان وی بیش از 1000 جلد کتاب سعید نورسی  از بنیانگذار انجمن نورچی ها کشف و ضبط  کردند.با ممنوع شدن چاپ و نگهداری این کتاب در قانون روسیه این کتاب ها را از طریق کشور ترکیه وارد می کردند.

هدف  نورچی  ها در جهان تشکیل به اصطلاح دولت اسلامی جهانی است. و در همین راستا با تشکیل  و  ایجاد سیستم آموزش عالی مدارس  این کار را دنبال کردند . نورچی گری به طور رسمی فعالیت خود را از روسیه آغاز و در سال 2008  فعالیت آنها در روسیه توسط دیوان عالی این کشور ممنوع شد . فعالیت و مرکز نورچی ها کشور ترکیه  است.

انتهای پیام/م

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا