اخبارداغستانروسیهعمومی

هشدار مقام امنیتی داغستان، در خصوص بازگشت اعضای گروه تروریستی داعش به منطقه

یک مقام امنیتی ارشد در جمهوری داغستان روسیه در خصوص بازگشت حدود ۱۳۰۰ نفری که از این منطقه به گروه‌های تروریستی در سوریه ملحق شده‌اند، هشدار داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «ماگومد باچیلف» رئیس اداره گارد ملی منطقه داغستان امروز (چهارشنبه) گفت، بیش از ۱۳۰۰ نفر از اتباع جمهوری داغستان در منطقه قفقاز شمالی روسیه، به گروه‌های تروریستی در سوریه ملحق شده‌اند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، باچیلف در گفت‌وگو با خبرنگاران تأکید کرد: «در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ نفر از مردم داغستان در حال جنگ در کشور سوریه هستند. و حالا تصور کنید عواقب بازگشت این افراد به این منطقه چه خواهد بود. تمام این افراد مستعد قتل و تجاوز هستند و اگر بازگردند کل منطقه قفقاز شمالی به دردسر خواهد افتاد و به همین دلیل است که ما هشدارهایمان را آغاز کرده‌ایم».

طبق گفته این مقام امنیتی داغستان، در حال حاضر شماری از افرادی که از سوریه بازگشته‌اند، شناسایی و بازداشت شده‌اند و شمار دیگری نیز در عملیاتی ویژه کشته‌ شده‌اند.

باچیلف افزود: «این مسئله که مقامات وزارت کشور به شواهدی دست یافته‌اند مبنی بر اینکه زنان جوان در سنین ۱۸ تا ۲۵ سال این منطقه را ترک کرده و عازم سوریه می‌شوند، بسیار مایه نگرانی است. آنها نمی‌روند تا در سوریه همراه همسرانشان باشند، بلکه به سوریه می‌روند تا در اقدامات خصمانه و درگیری‌ها مشارکت کنند.»

وزیر کشور داغستان نیز در ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی آمار مشابهی در مورد تعداد اتباع پیوسته به داعش ارائه کرده بود. این مقام دولتی داغستان همچنین اعلام کرد که ۱۵ نفر از این افراد هنگام بازگشت از سوریه بازداشت شده‌اند و ۲۳ نفر دیگر نیز حین تلاش برای فرار به سمت سوریه و ملحق شدن به گروه‌های تروریستی دستگیر شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا