آخرین اخبارآذربایجاناخبارترکیهعمومیقره باغ

هدف سفر اردوغان به شوشا

رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه آشکارا اعلام کرد که برای تحکیم و اجرای سیاست ترکی سازی شوشا و به اصطلاح حفظ و شکوفایی “آثار ترک” به این شهر سفر می کند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از سایت مدرن جمهوری آذربایجان، رجب طیب اردوغان با تاکید بر اینکه پس از ماه مبارک رمضان به شوشا سفر خواهد کرد، گفت: « برای حفظ و شکوفا کردن آثار ترک در قره باغ، قرار داشتنمان در کنار جمهوری آذربایجان با تمامی امکانات واجب است.  همچنین، در این حرکت  به بازگشت تمامی هم نژادان آواره مان با ارتقای این منطقه به آذربایجان اهمیت زیادی می دهم! امیدواریم که پس از عید رمضان، در کوتاه ترین زمان شوشا را زیارت کنیم و با برادرم الهام علی اف در شوشا  جشن بگیریم.»

اردوغان بار دیگر با  ذکر مغشوش و درهم و برهم اطلاعات و آمار مربوط به قره باغ گفت: « از 67 مسجد منطقه قره باغ کوهستانی (!)، 63 مسجد ویران شد. علاوه بر این، کلیساها نیز ویران شدند. باید اضافه کنیم که  باید یابود قتل عامی را که در سال 1918 بر سر برادران آذربایجانی مان آمده، یادبود قتل عام 31 مارس و خوجالی را هم باید برگزار کنیم.»

پیش تر نیز الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان اعلام کرده است که به درخواست دولت باغچه لی، رییس حزب حرکت ملی ترکیه، یکی از بهترین مکان ها در شوشا برای ساخت مدرسه ترکی متعلق به این حزب اختصاص خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا