آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

نیروهای امنیتی گرجستان معترضان را از پارلمان دور کردند

اعتراض مخالفان تصویب قانون «ماموران نفوذ خارجی» در تفلیس همچنان ادامه دارد و نیروهای ویژه امنیتی گرجستان معترضان را از خیابان محل پارلمان این کشور بیرون رانده اند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، نیروهای ویژه امنیتی گرجستان معترضان خشمگین تفلیسی را از خیابان روستاولی، جایی که پارلمان این کشور در آنجا قرار دارد، بیرون راندند. این مطلب صبح امروز، پنجشنبه،9 ماه مارس، به صورت زنده از شبکه های تلویزیونی گرجستان گزارش شد.

همچنین گزارش شده که دستگیری دسته جمعی معترضان آغاز شده است. افرادی نیز در این بین مجروح شده اند که در حال حاضر تحت مراقبتهای پزشکی هستند. نیروهای ویژه امنیتی در حال عقب راندن معترضان هستند و تعداد آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

روز گذشته شرکت کنندگان در اعتراض به تصویب قانون ماموران نفوذی خارجی در تفلیس که در مقابل پارلمان تجمع کرده بوند، یک خودروی پلیس را واژگون کرده و آتش زدند. دقایقی بعد آتش با ماشین آب پاش خاموش شد. آنها همچنین نیمکت‌ها را شکستند و از آنها سنگرها ساختند. نیروهای امنیتی معترضان را از میدان مقابل پارلمان در مرکز شهر تفلیس به طور کامل متفرق کردند. پلیس از گلوله‌های لاستیکی، ماشین‌های آب پاش و گاز اشک آور علیه مردم استفاده کرد. به گفته خبرنگاران، جمعیت معترضان عمدتاً از میان جوانان دانشجو تشکیل شده است. پس از درگیری با نیروهای ویژه عده ای از ساختمان مجلس عقب نشینی کردند ولی بعد از مدتی گروهی مجدداً به صحنه درگیری بازگشتند.

سالومه زورابیشویلی، رئیس‌جمهور گرجستان از مقامات مسئول خواست تا از توسل به زور علیه معترضان در تفلیس خودداری کنند. به گفته او، آنها باید درک کنند که آخرین فرصت برای شکستن فاصله ایجاد شده بین دولت و مردم است که در حال افزایش است.

اعتراضات در پایتخت گرجستان از روز سه شنبه 7 مارس به دلیل اینکه پارلمان این کشور با اکثریت آرا لایحه قانونی «مربوط به شفافیت نفوذ خارجی» را تصویب کرد، آغاز شد. این سند درباره وضعیت ثبت سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های دریافت کننده بودجه خارجی را مشخص کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا