آذربایجاناخبارعمومینارداران

نگرانی فعالان اسلامی و مردمی جمهوری آذربایجان در پی گشودن پرونده قضایی برای همسر حاج طالع باقرزاده

اقدام دولت جمهوری آذربایجان در گشودن پرونده قضایی برای خانم لیلا اسماعیل زاده، همسر حاج طالع باقرزاده، رهبر زندانی «جنبش اتحاد مسلمانان» این کشور، نارضایتی و نگرانی شدید فعالان اسلامی و مردمی جمهوری آذربایجان را در پی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، رهبر جمعیت دینی «جمعه» باکو در این باره در صفحه فیسبوک خود نوشت: گشودن پرونده برای همسر طالع باقرزاده، موضوعی خجالت آور است و از هر لحاظ با ارزش های معنوی جامعه تضاد دارد و برای منافع دولتمداری مساله ای زیانبار است.
حاج ایلقار ابراهیم اوغلو افزوده است: با در نظر گرفتن این ها، به نقض این چنینی ارزش های معنوی مان اعتراض می کنیم و موکدا از سازمان های ذیربط می خواهیم به سرعت این پرونده را مختومه کنند.
همچنین به گزارش رادیو آزادی آمریکا، خانم لیلا اسماعیل زاده که مقامات دادستانی کل جمهوری آذربایجان وی را به تلاش برای انتقال تلفن همراه به حاج طالع باقرزاده، «رهبر جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان در زندان متهم کرده اند، پس از بازجویی در دادستانی کل جمهوری آذربایجان گفت: اگر قصد انتقال مخفیانه تلفن همراه به زندان را داشتم، آن را مخفی می کردم و در کیف بچه که همیشه قبل از ورود به زندان بازرسی می شود، نمی گذاشتم. آن تلفن همراه مستعمل، از بازیچه های فرزند کوچکم عباس است که آن را در میان اسباب بازی هایش در روز ملاقات به زندان برده بود و ما نیز از آن بی خبر بودیم.
براساس ماده ۳۱۷ قانون کیفری جمهوری آذربایجان در صورت اثبات اتهام وارد شده به همسر حاج طالع باقرزاده، ممکن است وی به ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ منات جریمه یا دو سال کار اجباری در مراکز عمومی یا دو سال زندان محکوم شود.
خانم لیلا اسماعیل زاده تاکید کرد، این پرونده نیز برای اعمال فشار بر حاج طالع باقرزاده در زندان گشوده شده و کاملا واهی و بی پایه و اساس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا