آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

نکات مهم در پیام تبریک بسیار حیله گرانه رییس جمهور رژیم صهیونیستی به الهام علی اف

رئیس جمهور رژیم صهیونیستی: «من معتقدم که آذربایجان می تواند نقش تعیین کننده ای در عادی سازی روابط در منطقه خزر داشته باشد»!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از آذرتاج، اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در پیام تبریکی به مناسبت 60 سالگی الهام علی اف، رییس جمهور آذربایجان که با جملات بسیار حیله گرانه و طراحی شده ای، نوشته شده است، باکو را به اقدامات ماجراجویانه ای در منطقه خزر تحریک کرد!

متن کامل پیام اسحاق هرتزوگ به الهام علی اف از این قرار است:

جناب رئیس جمهور محترم!

از طرف دولت و مردم اسرائیل، خوشحالم که بهترین آرزوهای خود را به مناسبت شصتمین سالگرد تولدتان به شما ابلاغ کنم. همانطور که در سنت یهودی گفته می شود 120 سال زندگی کنید!

روابط بین مردمان ما به اندازه تاریخ آنها کهن و قوی است. مردم شما نمونه بارز همزیستی مسلمانان و یهودیان هستند. در آذربایجان میراث کهن زندگی یهودیان به مثابه برادر و خواهر و در شرایط صلح و هماهنگی وجود دارد. تعجب آور نیست که یهودیان آذربایجانی الاصل با مردم شما پیوندی قوی دارند.

آذربایجان تحت رهبری شما با توسعه اقتصادی، ثبات مالی و دیپلماسی بانفوذ پیشرفت کرده است. گام‌های شگفت‌ انگیز شما در مبارزه با همه‌گیری ویروس کرونا تنها نمونه‌ ای از رهبری مؤثر شماست. من معتقدم که آذربایجان می تواند نقش تعیین کننده ای در عادی سازی روابط در منطقه خزر داشته باشد.

اجازه دهید جنابعالی را به دیدار اسرائیل دعوت کنم. پذیرایی از شما در اسرائیل برای من حقیقتا خوشحال کننده خواهد بود و این سنگ بنای مهمی در میان مردمان ما خواهد بود. همچنین امیدواریم امسال سفارت جمهوری آذربایجان در کشور اسرائیل افتتاح شود. این امر ادامه طبیعی افتتاح دفاتر تجارت و گردشگری آذربایجان در اسراییل خواهد بود.

بار دیگر به مناسبت شصتمین سالگرد تولدتان از شما می خواهم که بهترین آرزوهای من را پذیرا باشید. اسرائیل از داشتن دوستی مانند شما خوشحال است و من از ریاست جمهوری خود برای گسترش و تعمیق روابط بین مردمانمان استفاده خواهم کرد.

با احترام فراوان، اسحاق هرتزوگ رئیس جمهوری دولت اسرائیل

 

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا