آذربایجاناخباراردبیلایرانخطبه هاعمومیقره باغ

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل: ملت و دولت ایران قره باغ را جزء اراضی جمهوری آذربایجان می دانند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همانند گذشته، به حمایت های همه جانبه خود از دولت و ملت جمهوری آذربایجان برای بازپس گرفتن سرزمین های اشغالی ادامه خواهد داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حضرت آیت الله عاملی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشتند؛ قره باغ خاک جمهوری آذربایجان است و مقامات کشورمان و دولت رسما و بارها آن را بیان کرده اند. هر فرد ایرانی و آذری در کشور می داند، قره باغ و ۲۰ درصد از خاک آذربایجان توسط ارمنستان اشغال شده است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حمایت ایران از جمهوری آذربایجان در طول چند دهه گذشته، چه از جهت نظامی و چه از جهت مادی  استثنایی بوده است.

ایشان افزودند؛ این حمایت گسترده همچنان ادامه دارد  و نمونه آن رفت وآمد مردم جمهوری آذربایجان به نخجوان از خاک ایران است. این سیاست جمهوری اسلامی ایران را هیچ رفت و آمدی و هیچ مراوده ای نمی تواند تغییر دهد.

سید حسن عاملی بیان کرد؛ روی این سیاست پافشاری می کنیم و حمایت های خود را ادامه خواهیم داد، حتی اگر از لنکران (جمهوری آذربایجان) پهپاد رژیم صهیونیستی برای جاسوسی به خاک ایران به پرواز درآید.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: باید دقت زیادی کنید، وقتی در قلب شهر تهران نمایشگاهی با آن عظمت در حمایت از مردم جمهوری آذربایجان برگزار می شود و جنایات ارمنستان در خوجالی محکوم می شود و صدها نفر از کشورهای مختلف از آن بازدید می کنند، نشانه حمایت از شما، و معنای آن غاصب خواندن رژیم اشغالگر می باشد.

عاملی افزود: در طول سال جاری و سال های گذشته کنفرانس ها،نشست ها و همایش های بسیاری در نقاط مختلف ایران از تهران گرفته تا زنجان، اردبیل و تبریز در حمایت از قره باغ برگزار شده و این سیاست اصلی ما می باشد و اگر این سیاست تغییر کند مطمئن باشید ما نیز در کنار شما از معترضین خواهیم بود.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه اظهار داشت: انشاالله به زودی زود، در قره باغ نماز جمعه خواهیم خواند و با تطهیر قره باغ از لوث وجود اشغالگران، آزادی سرزمین های اشغالی را جشن خواهیم گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا