آذربایجاناخبارایرانعمومی

نماینده مردم تهران در مجلس: مطالب انحرافی نماینده مجلس آذربایجان تأثیری در روابط دو کشور ندارد

موسوی: مطالب انحرافی نماینده پارلمان آذربایجان پمپاژ شده از جانب صهیونیست‌هاست و تأثیری در روابط و علایق دو کشور نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سیدنظام الدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به سخنان نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان علیه ایران، اظهار داشت: به طور طبیعی، در بین مقامات کشورهای مختلف دیدگاه‌ها و نگاه‌های متفاوتی وجود دارد و ممکن است برخی از این افراد تحت تأثیر جریان‌های صهیونیستی، مواضعی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کنند.

وی با بیان اینکه تعداد انگشت شماری از مقامات کشورهای دوست ممکن است چنین مطالبی را مطرح کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، تاریخ و سوابق مشترک زیادی با یکدیگر دارند و جمهوری آذربایجان بخشی از جغرافیای اسلام و تشیع به شمار می‌آید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مطالبی که پمپاژ شده از جانب صهیونیست هاست و از زبان یکی از نمایندگان جمهوری آذربایجان مطرح شده است، قطعاً تأثیری در روابط دو کشور و دو ملت نخواهد داشت و این نوع تفکرات و نگاه‌ها قطعاً جایگاهی در بدنه مردم آذربایجان که علاقه مند به انقلاب اسلامی و تشیع هستند، ندارد.

موسوی تأکید کرد: مناسبات دو ملت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان آنقدر به لحاظ تاریخی و بحث‌های همسایگی در هم تنیده است که این مطالب انحرافی تأثیری در این روابط و علایق نخواهد داشت.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این حرف‌ها به نوعی تلاش‌های مذبوحانه صهیونیست‌هاست برای آنکه بتوانند رشد فزاینده علایق بین دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان را کاهش دهند اما قطعاً راه به جایی نمی‌برند.

موسوی گفت: سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در درجه اول حفظ صلح و آرامش در بین همسایگان است و تمام تلاش ایران در این مدت آن بوده که تنش میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان طبق قانون باید آزاد شود و ارمنستان باید این مناطق را رها کند، متذکر شد: نکته بعدی این است که جمهوری اسلامی ایران خواستار ثبات در منطقه است و اگر قدرت‌های فرامنطقه ای به ویژه رژیم صهیونیستی از منطقه ما خارج شوند و دسیسه‌ها و توطئه‌های خود را کم کنند، قطعاً ثبات، صلح و آرامش بیشتری بر منطقه حاکم خواهد شد.

گفتنی است، اخیرا بهروز محرم اف، نماینده مجلس ملی آذربایجان مطالب بی‌اساسی درباره جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد که «حکمت حاجی اف» دستیار رئیس جمهور آذربایجان در گفت‌وگویی تلفنی با سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن رد این اظهارات و اعلام برائت از آن گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شده و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره باغ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا